tirsdag 13. august 2024

Løvenstad - Lørenskog 2 (0-2)

Etter å ha levert en musikalsk velkomst til årets nye UiO-studenter dro jeg hjem og snekret sammen en kjapp middag på grillen, før jeg fant ut at kvelden skulle brukes til litt kortreist fotball. Satte derfor kursen mot Blystadlia, men stoppet før de siste bakkene og gjorde meg klar for å se fjerdedivisjonskamp mellom Løvenstad og andrelaget til Lørenskog.


Christian og Terje dukket også opp inn mot avspark, og i lav motsol fikk vi se hjemmelaget noe uventet komme best i gang. Uventet sier jeg fordi ut fra tabellsituasjonen var det liten tvil om at det var gjestene vestfra som var favoritter her i kveld.


Tross at de så ganske bra ut lyktes ikke Løvenstad med å få ballen i mål i første omgang, og det sto dermed fortsatt 0-0 da jeg sammen med Per som også hadde dukket opp tok turen bort til kiosken for å få meg en vaffel før kampen fortsatte.

Etter pause var lyset på stadion blitt så labert at jeg i stedet for å gå rundt og fotografere på stadion slo meg ned på tribuna sammen med omlag 30 andre. Legger man til de som sto ved siden av var vi nok rundt førti frammøtte som omgitt av mygg nå fikk se Lørenskog-rekruttene begynne å leve opp til favorittstempelet sitt. Før det var spilt fem minutter av andre omgang hadde blåtrøyene scoret, og det sto 0-1.


Løvenstad fortsatt å prøve å score, men det ville seg ikke. Den ene gangen de fikk ballen i nettet ble det annullert for en klar offside. Selv ikke at stadions nye nabo André dukket opp et lite kvarter før kampslutt hjalp, tvert imot fikk gjestene straffespark med sju minutter igjen av ordinær tid. Straffen ble satt i mål, og det sto 0-2.


På overtid misbrukte så Lørenskog 2 noen sjanser til å øke ledelsen enda mer, men kampen endte til slutt 0-4, og jeg kunne takke de andre for selskapet og sette kursen hjemover, hvor jeg etterhvert sovnet på sofaen og våknet mørbanket klokka 5.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar