mandag 26. august 2024

Ellingsrud - Jardar 2-3

Etter å ha fortært en solid porsjon av den gode middagen jeg hadde laget etter seieren i dagens første kamp pakket jeg to porsjoner i aluminiumsformer, fant fram engangsbestikk og gikk ned i bilen. Kjørte så til Ekeberg hvor jeg fant Bryne-supporterne Tomas og Cathrine, pakket dem inn i bilen, og ga dem mat mens vi kjørte oppover Groruddalen. Rett før kommunegrensa svingte vi til høyre, og parkerte i god tid for å se åttendedivisjonskamp mellom Ellingsrud og Jardar.


Da vi først kom opp til banen ble vi litt bekymra, ettersom det knapt så ut til å være nok spillere til ett lag tilstede, og da jeg sjekka kampen på NFFs nettsider hadde ingen av lagene lagt inn noen tropp. Jeg sendte derfor en melding til Trygve som var oppført som dommerveileder, og fikk høre at han ikke hadde hørt noe om noen avlysning. Etter litt venting dukket så først dommeren og endelig også hjemmelagets spillere opp, og vi skjønte at det kom til å bli kamp.

Da kampen kom i gang var vi fem-seks stykker som sto langs sidelinja og fikk se gjestene fra Bærum komme best i gang da de alt før fem minutter var spilt fikk satt ballen i mål til 0-1.


Jeg innså raskt at det å innta banen som ligger klin inntil Ellingsrudelva og Østmarka uten å ha med meg myggspray, så jeg la ut på en liten vandring med kurs mot bilen. Jeg hadde akkurat rukket å komme opp til kunstgresset igjen da jeg fikk se gjestene igjen komme seg forbi de gulgrønne og sette inn 0-2 etter 13 spilte minutter.


Selv om Jardar hadde kommet klart best i gang hadde ikke hjemmelagets unge mannskap gitt opp, og etter 25 minutter fikk de endelig juble for en scoring som hadde gitt 1-2 og «game on», til stor glede for keeperlegenden Grim som også var her, nå i egenskap av å være fotballpappa.

Ikke lenge etter dette oppdaget dommeren at det på hjemmelagets benk krydde av kompiser av spillerne, og etter at han jaget disse vekk derfra, så steg tilskuertallet betraktelig. Det hadde også dukka opp en meløyfjæring som egentlig spilte på Ellingsrud, men var skadet nå, så det totale publikumsantallet anslo jeg nå til å være oppimot 15.

Jeg hadde egentlig begynt å forberede meg mentalt på at det kom til å stå 1-2 til pause da et godt Ellingsrud-angrep ble stoppet gjennom en kollisjon mellom gjestenes keeper og en fremadstormende angrepsspiller. Klink straffe, men da denne skulle tas leverte målvakten en fin redning, og dermed sto det fortsatt 1-2 da lagene gikk til benkene for en liten peptalk, mens dommeren fikk tilbakemeldinger fra veilederen.


Etter pause fortsatte Ellingsruds gode periode, men det tok faktisk en halvtime før vi igjen fikk scoring. Ballen havnet igjen i Jardar-målet, og vi hadde med 2-2 fått balanse i regnskapet.

At hjemmelaget hadde utlignet var på ingen måte ufortjent, men da vi kun hadde ti minutter igjen av kampen fikk vi en scoring som ikke var veldig fortjent. Jardar hadde hengt litt i tauene en periode nå, men plutselig fikk de nok et mål, og det sto dermed 2-3 da vi gikk inn i sluttminuttene.

Ellingsrud var også i sluttminuttene nærmest, men det ville seg ikke for vertskapet, så da dommeren etter en opptreden hvor han nok vil få en positiv tilbakemelding fra veilederen etter noen minutters overtid blåste av sto det fortsatt 2-3 og de tilreisende kunne juble for tre poeng.


Jeg tok igjen med meg de to jærbuene, og deponerte dem ved jernbanestasjonen på Lillestrøm så de kunne tilbringe natten på Oslo lufthavn før avreise til kampen Aalesund - Bryne mandag. Den korte hjemturen ble deretter svært begivenhetsløs, og jeg satte meg i stua og skrev blogg til jeg sovnet på sofaen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar