tirsdag 2. mai 2023

Store Bergan - Flint 2 (2-1)

Da jeg skulle forlate Ekeberg etter dagens første kamp så jeg at Ole Jakob hadde sendt en melding og spurt om jeg skulle på flere kamper i dag. Jeg bekreftet at jeg skulle det og lurte på om han ville være med, og ble spurt om jeg kunne komme oppom Kurlandsparken og hente ham og en til, noe jeg gladelig gjorde. Dagens planer hadde virret litt fram og tilbake, men jeg hadde endt opp med noe femtedivisjon i Vestfold på lista, så etter å ha hentet de to (han andre var Jon Are) ventet et par timer kjøretur før vi kom til utkanten av Sandefjord hvor Store Bergan tok imot Flint 2.


På stadion var det ei nydelig lita tribune, så vi tok plass på øverste rad. Jeg var innledningsvis litt bekymret for rapporteringsevnen min fordi jeg hadde glemt å lade mobilen, så den var nede på 10% strøm da jeg sjekket inn i Futbology-appen og fikk badge for komplett liga. Heldigvis fant Ole Jakob en powerbank nederst i sekken da han skulle fiske fram noe Untappd-vennlig drikke. Utvilsomt dagens helt!

Jeg la etterhvert ut på min vanlige runde rundt banen, mens hjemmelaget var de som hadde tatt mest tak i det som skjedde ute på kunstgresset. De presset og de presset, men målsjanser ble det svært få av. Mens jeg så Flint 2 komme på en av sine få visitter framover fikk så en av spillerne der en strekk som så ut til å kunne gjort selv Jürgen Klopp imponert. Ut med ham, håper det ikke blir langvarig.

«Bærjan» fortsatte å være klart best, og like før jeg hadde fullført min runde rundt banen lyktes de endelig med å få ballen i mål. 1-0 etter 42:15, en stilling som sto seg til pause.

Jeg droppa å inspisere kiosken i pausen, litt fordi den lå litt ugunstig til fra tribuna, men også fordi jeg kjente at jeg måtte få tak i en burger eller noe etter kampen, så da kunne jeg like godt vente. Jeg slo meg derfor ned igjen sammen med mine to medsammensvorne og diskuterte snooker, VIF-LSK, groundhopping og andre mystiske ting.

Kampen kom igjen i gang, og nå var det Flint 2 som tok initiativet. Tønsberg-guttene så helt annerledes ut enn de hadde gjort i første omgang, og sju og et halvt minutt etter pause satt ballen igjen i nettet, så det sto 1-1.

Etter dette jevnet spillet seg mer ut, og det skjedde ikke stort å rapportere om før hjemmelaget i det 82. minutt stormet framover i et angrep hvor to stykker smalt sammen i feltet. Min første tanke var at det kunne bli straffe, men ballen rullet videre og ble skutt i mål, og Flint-spillerne var rasende og mente det skulle vært dømt frispark. Dommeren var klar på at dette ikke var noe frispark, og 2-1-målet ble stående.

Flint prøvde resten av kampen febrilsk å utligne igjen, men da dommeren etter noen minutters overtid blåste av sto det fortsatt 2-1. Jeg samlet troppene, inntok igjen subaruen, og satte kursen tilbake til hovedstaden, kun avbrutt av et lite hamburgerstopp, og forsinket av en omkjøring.

Flere bilder fra kampen kan du se på Google photos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar