mandag 22. mai 2023

Østlandskameratene - Grüner 2 (0-1)

Etter å ha kommet hjem fra en herlig langhelg på Færøyene skulle du kanskje tro det var på tide med litt fri fra fotballen, men da jeg hadde trøkt i meg noe kjøtt fra grillen lette jeg fram kameraene og satte kursen mot Ekeberg, hvor det skulle være åttendedivisjonskamp mellom Østlandskameratene og andrelaget til Grüner.


Jeg innså ved ankomst at kampen nok ble spilt på bane 3 på gressfeltet på Ekeberg, som jeg faktisk hadde sett kamp på før, så noen ny bane i min uoffisielle internliste ble det ikke denne gangen. (Interessant nok: Ved forrige besøk skulle kampen gått på bane 2, men ble spilt på bane 3. Denne gangen skulle kampen gått på bane 4, men det var altså på bane 3 nå også.)

Innledningsvis i kampen var det gjestene fra Grünerløkka som førte an, men da de ikke hadde klart å overliste Øl-kam (Ja, det er forkortelsen de bruker) sitt forsvar på ti-femten minutter jevnet spillet seg mer ut. Den klart største sjansen i første omgang var det hjemmelaget som kom til etter halvspilt omgang, da en ball gikk i tverra, så ned, så opp igjen, og så ut. De orangekledde ropte som gale at den var inne, men dommeren hørte ikke på det øret. Dessverre har verken VAR eller mållinjeteknologi gjort sitt inntog i åttendedivisjon ennå, men jeg er ganske sikker på at bildene mine viser at ballen faktisk var over streken.

Dette var altså første omgangs største sjanse, så da dommeren blåste til pause sto det fortsatt 0-0. Som seg hør og bør på en Grüner-match var det en i publikum (underlig nok iført en Raufoss-trøye) som drakk Schous pils i pausen. Etter fem minutter hadde lagene hatt nok pause, så spillet ble satt i gang igjen, og nå hadde Øl-kam en svært god periode.


Tross den gode starten på omgangen lyktes ikke dagens hjemmelag med å gjenskape den ignorerte scoringen i første omgangen, og etterhvert kom lillatrøyene mer med i kampen igjen. Etter å ha produsert noen halvsjanser fikk de i det 72. minutt et frispark som vi 5-6 som hadde møtt opp for å bivåne kampen fikk se bli headet i mål til 0-1.


Resten av kampen presset hjemmelaget på for å få en utligning, men tross antydninger til høy temperatur, og at de sendte keeperen (som det gikk rykter om at egentlig var utespiller) opp på en dødball helt på slutten fikk vi ikke fler scoringer. Dermed sto det da dommeren et par minutter på overtid blåste av fortsatt 0-1, og lillatrøyene kunne juble for tre nye poeng.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar