tirsdag 2. mai 2023

KFUM 2 - Tromsø 2 (1-1)

Jeg starta arbeidernes internasjonale kampdag ganske rolig, og dro til Ekeberg og parkerte der før jeg tok bussen ned til byen for å være med og demonstrere og ikke minst dokumentere demonstrasjonstoget. Da dette var avsegstyrt fant jeg meg litt bakst med ost og skinke før jeg tok bussen tilbake til Ekeberg. Jeg foretok deretter et raskt klesskift før jeg tuslet de få meterne bort til KFUM Arena hvor det var klart for tredjedivisjonskamp mellom andrelagene til KFUM-kameratene og Tromsø IL.


Etter å ha knotet meg gjennom en unødig kompleks billettkjøpsprosess (Hvem pokker bruker TicketCo til en free seating-tribune i tredjedivisjon?) kom jeg inn og møtte Tom som hadde vært tidligere ute enn meg. Jeg hadde på forhånd prøvd å mobilisere mine medsupportere til å dukke opp, men feiringa etter gårdagens kamp måtte ha blitt for intens, for ingen var å se. En som derimot dukket opp var Håvard som hadde kommet østover for å krysse av denne banen og også skulle se derbyet på Intility senere samme dag.

Kampen ble blåst i gang, og TIL-rekruttene (ispedd et par veteraner fra A-laget) scoret nesten umiddelbart. Dessvere hadde assistentdommeren flagget i været, så da også banehoppingens «grand old man» Ray dukket opp like etterpå sto det fortsatt 0-0.

Tromsø 2 fortsatte å dominere det som skjedde ute på kunstgresset, men mål ble det ikke. De sjansene de for anledningen svartkledde kom til gikk enten utenfor eller ble reddet av en god KFUM-keeper. Like før halvtimen ble spilt var det så KFUM 2s tur til endelig å komme til en sjanse. Et skudd ble fyrt av fra litt distanse ute på kanten og føk forbi alt og alle og i mål til 1-0. Det må være lov å si at dette hadde vært noe mot spillets gang.


«Ung-gutan» fortsatte å male på, men det var ikke før på overtid av første omgang at den høyst fortjente utligninga kom, da et hjørnespark etter litt om og men ble skutt i nettet. Det sto dermed 1-1 da lagene tuslet over veien til garderoben.

Jeg benyttet pausen til å spise en vaffel, slå av noen ord med TILs utlånte spiller Elias Aarflot, å hilse på noen av tyskerne jeg så at det krydde av i Futbology-appen (Jeg mistenker at det var flere enn Ray og Håvard som tenkte seg på derby etterpå) samt å snakke litt med noen av de andre jeg så som hadde rødhvite effekter på seg.

Da vi kom i gang igjen så jeg at TIL hadde bytta ut A-lagsspillerne sine, noe som medførte et lite fall i kvalitet på laget. Vertskapet hadde dog ikke benyttet anledningen til å bli veldig mye mer målfarlige, selv om dagens keeper Simon Thomas fikk litt mer å gjøre enn han hadde gjort i første omgang.

Andre omgang ble derfor i stor grad et langt gjesp fram til dagens dommer (som jeg sist så i aksjon i tiendedivisjon!) blåste av så de som skulle på derby kunne dra dit mens vi som skulle andre steder kunne dra dit.

Flere bilder fra kampen kan du se på Google photos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar