søndag 1. august 2021

FuVo 2 - Hauerseter (2-3)

Etter å ha fått verifisert flere steder at kampen skulle gå på kunstgressbanen og ikke gresset på Opakermoen satte jeg søndag kursen østover for å få nok et nytt stadion registrert. På veien fikk jeg med meg at andre runde i cupen startet på verst mulig måte for Tromsø IL, og mens jeg satt på parkeringa utafor banen fikk jeg se galt bli verre, mens spillerne fra de to lagene jeg skulle se hastet fra bilene til garderoben i et forferdelig regnvær.

Til kampstart ga regnet seg heldigvis, og i tillegg har nesbuene bygd ei helt fantastisk lita tribune ved kunstgresset, så om det skulle bli mer regn ville jeg ha mulighet for tak over hodet.

Kampen startet litt slapt, men etter hvert etablerte Hauerseter et slags grep rundt det som skjedde, og mer og mer av spillet foregikk foran FuVo-målet, uten at det ble scoring ut av det. Typisk nok var da det neste som skjedde at i det 25. og 26. spilleminutt smalt FuVo-reservene inn to kjappe perlescoringer.

Tross ledelsen var FuVo-keeperen voldsomt selvkritisk, og etter omtrent annahvert utspark han foretok kom det høylytte verbale selvpiskinger. (Etter kampen kunngjorde han på twitter at han måtte i hardtrening på utspark-fronten)

2-0 sto seg til pause, og jeg tuslet bort til gjerdet ved tribuna hvor jeg så med-banehopper Ole-Henrik Sandberg hadde dukket opp (For øvrig samme mann som jeg har tidenes merkeligste felles kamp med), og jeg endte opp med å oppholde meg her resten av kampen mens vi snakket om løst og fast, hva vi hadde fått sett i covid-perioden, og hvilke planer vi hadde framover.

Det viste seg å være smart å stå i den enden av banen hvor de orangekledde gjestene skulle angripe i andre omgang, da de etter hvilen viste seg å være det klart dominerende laget. Det tok under sju minutter av omgangen før reduseringen kom, etter et hjørnespark.

Hauerseters dominans fortsatte, og da 2-2 kom etter knapt 70 minutters spill føltes det absolutt ikke ufortjent. I det 78. spilleminutt kom så også 2-3, og snuoperasjonen for Nordkisa-karene (Fins det et demonym for folk fra Nordkisa? Nordkiser? Nordkisinger?) var fullført.

2-3 sto seg til dommeren blåste av, og mens de orange jublet kunne jeg dra hjem og gremmes over Tromsøs cup-exit.

Flere bilder fra kampen finner du på Google foto.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar