onsdag 4. august 2021

Borgen - Søndre Høland 1-1

Etter å ha brukt litt tid i formiddag på å kartlegge hvilke tidligere annonserte treningskamper som faktisk eksisterte endte jeg opp med å sette kursen mot Sarpsborgs forsteder, nærmere bestemt Borgenhaugen, hvor Borgen IL (Altså Østfold-klubben med dette navnet, og ikke de fra Akershus med samme navn) fikk besøk fra nettopp Akershus. Motstanderne var nemlig Søndre Høland IUL, fra Hemnes (Altså i Akershus, og ikke i Nordland). Kjøreturen sørover gikk greit, og jeg ankom Mobakken idrettsplass i god nok tid til å oppdage at jeg trengte ny tape til kamerastativet mitt og rekke å svippe nedom en bensinstasjon for å sikre stabile bilder.

På plass på den ene tribuna ved klubbhuset på det som må være et av Østfolds fineste breddefotballanlegg sjekka jeg inn i Futbology-appen, og oppdaget at også «Vikinghopperen» Anders var tilstede og like etter dukka han opp ved siden av meg. Etter å ha bivånet åpningen av kampen fra tribuneplass omgitt av mygg (takk og pris for myggspray) trakk vi etterhvert ut på kortsidene for å få fotografert litt fra andre vinkler, og jeg fikk herfra etterhvert se gjestene komme til kampens første store sjanse etter et lite kvarter.

Litt etter avspark hadde også selveste Futbology-Geir dukket opp, og sammen fikk vi like før halvtimen var spilt se en takling av det ulovlige slaget finne sted like innenfor hjemmelagets sekstenmeter. Straffesparket ble enkelt satt i mål, og gjestene fra Romerike var i føringen.

Plutselig dukket også Sparta-entusiasten Kenneth opp, så nå var vi fire stykker som sto i gressbakken bak det ene målet og prata sjit, og sant å si trengtes det litt sosialt samkvem, for det skjedde fint lite ute på banen verdt å skrive hjem om. 

Pausen kom og gikk, dommerne ville ha litt lenger pause enn det spillerne syntes de trengte, men andre omgang kom etter hvert i gang, og vi innså at dette neppe ble en vinnerkamp for å dra opp målsnittet til oss som var tilstede. Geir utbrøt etter at nok en av de svært få sjansene som kom hadde blitt misbrukt at til å være en så sjansefattig kamp, så var det jammen mye sjansesløsing!

Jeg hadde egentlig begynt å forberede meg på at kampen kom til å ebbe ut uten flere scoringer, da det i det 88. minutt plutselig kom en brunkledd spiller dansende gjennom SHIUL-forsvaret med ballen i beina. Selv om det varte og det rakk før han fikk avsluttet klarte han å beholde ballen, og til slutt havnet den i nettet. Utligning, og stor jubel!

Etter dette skjedde det lite annet enn at dommeren fikk en strekk eller noe annet fysisk problem som så ut til å nesten sette ham ut av spill, men med litt halting og hinking klarte han å fullføre de få minuttene med overtid, og kampen endte 1-1.

Flere bilder fra kampen kan du se på Google photos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar