onsdag 18. august 2021

Fire Lys - Ellingsrud 2-4

Denne onsdagskvelden hadde jeg en haug med muligheter til å få tatt en ny bane i appen, men oppgjøret mellom Fire Lys og Ellingsrud pekte seg ut siden den gikk på en bane jeg hadde klart å mase meg til å få lagt til i appen, Haraløkka 2. Etter en fremragende nakkekotelettmiddag hoppet jeg i bilen og kom meg til skogkanten på Bøler, hvor jeg møtte Lars på parkeringa, og sammen tusla vi bort forbi hovedbanen på Haraløkka og til den noe slitnere andrebanen.

Her var lagene i full oppvarming, og et par minutter før annonsert tid blåste dommeren i gang kampen. Gjestene kom best i gang, og alt etter tre og et halvt minutt gjennomførte de på perfekt vis en innøvd cornervariant som ga 0-1.

Såvidt over ett minutt senere kom så 0-2, og jeg begynte å lure på om vi skulle få bevitne et skikkelig slakt, men heldigvis klarte Fire Lys nå å ta seg sammen og unngå ytterligere baklengsmål en stund. I det 12. minutt klarte de attpåtil å få et mål, på et skikkelig kanonskudd gjennom feltet. 1-2.

Etter dette roet det seg litt ned med scoringer, men det var jevnt over mye trøkk ute på banen, og ganske mye temperament hos de involverte. Det siste gikk i perioder hardt ut over dommeren, som skal ha all ære for at han holdt hodet kaldt selv om spillerne ikke alltid gjorde det.

Litt over fem minutter før pause gjorde hjemmelagets keeper en grov feilvurdering. Ballen ble slått langt framover, og han ropte «Keeper!» og stormet ut forbi hjørnet av sekstenmeteren. Dessverre for de hvitkledde rakk han ikke ballen først, og en av groruddølene klarte å sikte godt nok til at ballen trillet inn i det åpne målet til 1-3.

1-3 sto seg til pause, og jeg fikk bekreftet at han jeg hadde sett med ei notisbok han flittig noterte i var dommerveilederen, for han gikk og hadde en lang prat med dommeren.

Like etter at timen var spilt ble en av de gulkledde taklet foran Fire Lys' mål. Tross massive protester fra hjemmelagets spillere, supportere og støtteapparat ble det dømt straffespark. På grunn av protestene tok det noen minutter før straffen kunne tas, men skytteren hadde ikke latt seg påvirke av ventetida og sikret at det sto 1-4.

Etter dette slappet nok Ellingsrud noe av, for Fire Lys kom langt mer med i kampen, og det begynte etterhvert å bre seg litt dårlig stemning hos bortelaget, tross at de ledet med tre mål. Stemningen ble heller ikke noe bedre da Fire Lys fyrte av et skudd som smalt i stolpen, før de i det 82. minutt endelig klarte å redusere til 2-4.

Etter dette kom det ikke flere store sjanser, selv om begge lag havnet i situasjoner som kunne blitt til sjanser. Dommeren la til nærmere sju minutter, noe det kom overraskende få protester på, og kampen endte med borteseier 2-4.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar