onsdag 11. august 2021

Holmen - Bærum 2 (4-0)

Det er heller sparsomt (faktisk ingen) med manglende fjerdedivisjonsbaner i Oslo fotballkrets på brukerkontoen min i Futbology-appen, men selv ikke den appen er ufeilbarlig. Holmen har jeg vært og sett en gang før, men da gikk kampen på Holmen Arena, som i appen ligger som samme anlegg som Holmen Kunstgress hvor det i kveld skulle være kamp mot Bærum 2. Jeg ble derfor plukket opp av Lars og vi satte kursen vestover i lav motsol til vi kunne svinge av E18 og finne parkering på en grusplass ved banen.

Vel på plass fant vi ut at det faktisk var en noe spartansk tribune, med en fantastisk tømmerstol midt på (Se bilder fra Lars), og vi plasserte oss der. Vi fikk etterhvert selskap av en hel del aldersbestemte Holmen-spillere, samt en del andre tilskuere. På motsatt side var det en voll mellom banen og veien, og også her samlet det seg godt med folk, så tilsammen var det nok rundt 100 personer tilstede. Synd at Holmen ikke hadde åpen kiosk på kampen!

Da kampstart nærmet seg så jeg at Bærums lag så veldig veldig unge ut, og da hjemmelaget stormet i angrep og tok ledelsen etter bare 27 sekunders spill fryktet jeg at dette kunne bli veldig stygt for de gulkledde. Holmen fortsatte å være det førende laget, men den voldsomme dominansen jeg hadde ventet kom aldri, og etterhvert så det ut som om også bæringene hadde bestemt seg for å være med og spille fotball i kveld tross den forferdelige starten.

Jeg innså etter et kjapt blikk på lysmastene at skulle jeg få fotografert noe i kveld måtte det gjøres i første omgang mens det fortsatt var nogenlunde OK naturlig belysning. Jeg tuslet derfor en runde rundt banen og møtte opptil flere twitter-folk underveis. Alltid trivelig å hilse på!

Da jeg hadde forsert en grusom nedstigning fra den tidligere nevnte vollen, hvor jeg fikk leggene godt angrepet av brennesle fikk jeg etter en halvtimes spill se Bærum-rekruttene komme til en av sine beste sjanser i kampen, men uten å lykkes. I det de var i ferd med å bygge opp et nytt angrep etter dette fikk de også en spiller skadet så han måtte følges av banen.

Rett før pause kom Holmen med et nytt angrep som endte med scoring, og det sto dermed 2-0 da lagene tok seg en pust i bakken. Denne varte for hjemmelagets vedkommende så lenge at dommeren måtte løpe til garderoben og mase på dem for å få i gang andre omgang. I det 52. minutt fikk så hjemmelaget igjen ballen i mål, men jubelen stilnet raskt da det viste seg at assistentdommeren hadde hevet flagget for offside. Hoveddommer virket ikke like sikker, løp ut og tok en prat med ham, og kom tilbake og pekte på midtsirkelen. Målet var godkjent, og det sto 3-0.

Bærum 2 skal ha all ære for at de aldri ga seg selv om det nå så veldig tungt ut å skulle få noe med seg hjem over kommunegrensa. Hjemmelaget virket å ha rimelig god kontroll, og de få gangene det glapp i de rødkleddes midtbaneledd ble det ryddet opp i forsvaret.

Da kampen var i ferd med å ebbe ut og gultrøyene presset på for et trøstemål fikk Holmen rom til å komme med en lynrask kontring. Faktisk var hjemmelagets nr 19 så lynrask at på slutten av løpet la han om fra galopp til halting, og måtte straks etterpå byttes ut. Han som løp nesten like raskt, og hadde med seg ballen, sørget derimot for at det med 88:10 på min stoppeklokke sto 4-0.

Noe mer å fortelle om skjedde det ikke, og via en gressbakke som fylte sokkene mine med borrer returnerte jeg til parkeringsplassen sammen med Lars, og ble igjen avlevert hjemme utafor blokka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar