tirsdag 24. august 2021

Tistedalen - Moss 2 (0-2)

Etter jobb hoppa jeg i bilen og satte kursen sørover gjennom indre Østfold, og kom til slutt til Halden. Her inntok jeg et bedre kinesisk måltid før jeg navigerte meg oppover langs Tista til jeg ankom Tistedalen Turn- og Idrettsforenings flotte anlegg ved bredden av Femsjøen. Flere kunstgressbaner, et gressfelt, og selve rosinen i pølsa: Et nydelig stadion med ei nydelig gressmatte.

Jeg inntok tribuna, sjekket inn, og kunne stolt konstatere at jeg hadde nådd 400 besøkte stadioner i appen! For en reise, er det ikke det man pleier å si? Både hjemmelaget TTIF og gjestene fra Moss FKs andrelag entret etter hvert matta for oppvarming, og sakte men sikkert begynte det å fylles opp på benkeradene, mens speaker stadig kom på høytaleranlegget for å påpeke at han hadde dårlig stemme i dag.

Da kampen startet var det bortelaget som kom best i gang, og alt før det var spilt åtte minutter fikk vi en velfortjent scoring til dem. Tross at det kunne virke som om mange av de gulkledde hadde valgt feil fottøy i dag, da de stadig skled og falt, fortsatte de å ha et klart grep om kampen, og flesteparten av de omlag nitti fremmøtte måtte nok innse at det kunne bli tøft for de rødsvarte i dag.

Etter hvert som vi nærmet oss pause tror jeg flere enn jeg hadde innstilt meg på at det nok ble 0-1 til pause, noe som ville vært en smule flatterende for hjemmelaget. Tanken hadde muligens også seget inn hos Tistedals-spillerne, og rett etter klokka hadde passert 43 minutter glapp det litt i konsentrasjonen for dem. En av mossekråkene fikk fyre løs fra litt distanse, og ballen smatt forbi alle og i mål til 0-2.

Pausen ble brukt til å konsumere en vaffel, samt å tyvlytte litt til karene på den selverklærte VIP-tribuna i hjørnet rett ved kiosken. Et av temaene som ble diskutert var hvordan de skulle klare å få ordnet ølbevilling i svingen!

Da pausen gikk mot slutten var hjemmelagets spillere svært tidlig på plass på gresset, gjestene kom like etter, men dommerne var ingensteds å se. De dukket heldigvis opp etterhvert, og vi var klare for nye 45 minutter med fotball.

Etter hvilen var hjemmelaget langt mer med på notene enn de hadde vært i første omgang, men gjestene fra Moss ble likevel aldri virkelig truet. De gangene TTIF klarte å fullføre et angrep hadde mossingenes gode keeper bortimot full kontroll.

Mot slutten av kampen strammet MFK til et lite knepp igjen, men nå hadde virkelig Tistedalens forsvar funnet ut av hvordan de skulle sette bortelaget offside. Gang på gang kom Moss til store sjanser, et par av dem endte til og med i mål, men hver gang stilnet jubelen da det viste seg at AD2 sto med en arm i været.

Rudnt ti minutter før full tid fikk så en av hjemmelagets menn gult kort i to nesten helt påfølgende noe uheldige involveringer, og han måtte dermed ta en tidligere dusj enn de andre. 

Hjemmelaget forsøkte likevel å produsere noe, men om det var tungt før ble det ikke noe lettere med bare ti mann. Kampen ebbet dermed ut med 0-2 på scoringstavla, og et gavekort på pizza til hjemmelagets keeper, som var blitt kåret til dagens tistedalsspiller.

Flere bilder fra kampen kan du se på Google Photos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar