lørdag 28. august 2021

Tromsdalen - Senja 2-0

Lørdagens første kamp på denne Tromsø-turen skulle egentlig vært TIL2020 (Fløya) mot Røa i toppserien, men pga cupdeltakelse ble kampen utsatt til søndag, og jeg måtte dermed lage en ny plan. Jeg endte derfor opp med å ta en «revisit» til TUIL Arena, ettersom det var noen andre enn de som bor der som spilte sist jeg var der.

Møtte opp i god tid og kikka på oppvarminga, og like etter avspark ble tatt fikk jeg selskap av TIL-supporter Martin fra Nittedal og en studiekamerat av ham. Sammen fikk vi se Senja gå voldsomt hardt ut fra startblokkene, men da TUIL hadde ridd av den innledende stormen overtok de også initiativet. Hjemmelaget var også først ute med å få ballen i mål, men dette ble avvinket for offside. Etter en halvtimes spill kom det derimot en scoring som ikke ble avvinket, og hjemmelaget ledet 1-0.

Dette sto seg fram til pausen, som jeg benyttet til å la Martins medstudent kjøpe en vaffel for meg i kiosken. Etter pausen prøvde Senja desperat å utligne, men ikke snakk om at de klarte å overliste Tromsdalens forsvar. Det nærmeste de kom var nok et skudd som endte i tverrliggeren, men fortsatt var det en smultring i deres kolonne i målprotokollen.

I motsatt ende av banen klarte faktisk hjemmelaget å få ballen i mål enda en gang, nå etter en corner. Dommer hadde dog blåst av for en hendelse i feltet, og det ble ikke notert noen scoring nå heller.

I det kampen nærmet seg slutten hadde jeg beveget meg mot utgangen for å kunne storme ut straks det var avgjort, da jeg hadde litt stramt program fram mot neste kamp. Stående ved utgangen fikk jeg så se Tromsdalen igjen være i ferd med å bygge opp et angrep, da Sigurd Grønli plutselig fyrte løs fra distanse, og ballen suste forbi alt og alle. 2-0, 2 minutter på overtid, og jeg anså kampen som avgjort og dro videre. (Det kom heller ingen fler scoringer, så jeg gikk ikke glipp av noe)

Flere bilder fra kampen kan du se på Google Photos. (Kun fra tribuneplass denne gang)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar