søndag 18. august 2019

FuVo - Skedsmo 6-1

Etter min bare delvis vellykkete tur til Hedmark passerte jeg etterhvert Sanngrund camping, og grensa til Akershus. Da jeg kom til Opakermoen så jeg at regnet var letta litt, og at det sto 3-1 i toppoppgjøret i fjerdedivisjon, så jeg fant ut at jeg kunne like gjerne svinge inn og se andre omgang.

Vel framme møtte jeg store deler av LSK-groundhoppermiljøet, og ble stående og prate med dem. Tross det labre været var det ok oppmøte, og etter at gjestene hadde redusert til 3-1 før pause var det jo fortsatt en viss spenning i kampen.

Etter et kvarter av omgangen kom en regnbyge som var så kraftig at jeg hadde rømt under tak og dermed endte med å kjøpe den siste hamburgeren på grillen. Helt kurant, selv om den svenske burgerinkvisisjonen uttrykte sterk skepsis. Mens jeg sto og lassa på rødløk og dressing ruset Skedsmos keeper ut og klipte ned en FuVo-spiller på vei mot mål. Klinkende klart rødt kort, men frisparket ga ikke scoring.


Etter dette handlet det meste om hjemmelaget. Etter ca halvspilt omgang kom endelig scoringen, og jaggu var det ikke Kim Brenna, som hadde scoret alle hjemmelagets mål før hvilen som dukket opp igjen. 4-1, og om ikke seriemesterskapet nå var avgjort, så var iallfall kampen det.

Skedsmo virket nå å gi helt opp, og etter 71 minutter kom da også 5-1 på et presist skudd, før vi fikk en merkelig situasjon som endte med nok en scoring etter 79 minutter. Det som skjedde var at to mann krasjet sammen litt ute på banen, og veldig mange (på begge lag) stoppet litt opp fordi de forventet at dommer skulle blåse. Dommer dømte derimot fordel til FuVo, og han som hadde ballen var snartenkt nok til å lobbe den over keeper og i mål!

6-1 ble dermed sluttresultatet, og Skedsmos spillere og supportere fikk nok en tung hjemtur!

Selv dro jeg videre til Grorud, og fikk med meg slutten av andredivisjonskampen hvor Florø ble nedsablet 5-1, og selv om jeg kom fem minutter før slutt fikk jeg med meg tre mål!

Flere bilder fra kampen i Nes, og også noen fler bilder fra Grorud, kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar