mandag 19. august 2019

Huk - Bislett 2 (4-3)

Etter dagens første kamp dro jeg hjem, hang opp en klesvask, og dro i et møte jeg fryktet kom til å ta hele kvelden. Da vi ble ferdige litt før åtte øynet jeg håp, hoppet i bilen og kjørte i retning Bygdøy. Kom fram nesten ikke for sent i det hele tatt, så kampen var nettopp startet, og jeg så faktisk banen fra parkeringa, så dette var bare fryd og gammen.

Bygdøhus, som Huks hjemmebane heter, er beryktet for å være smal, så jeg var litt bekymret for om det kom til å gå an å spille breddefotball her (wøh høh høh), men det skulle vise seg å ikke være noe problem. Litt før det var gått ti minutter kom kampens første scoring, og det var hjemmelaget som kunne juble for ledelse. Fram til dette hadde det vært ganske jevnt, men det føltes ikke på noen måte ufortjent at Huk tok ledelsen.

Det var mye trøkk og innsats utover i omgangen, men nivået var så som så. I det det så ut som om første omgang skulle ebbe ut med ledelse til hjemmelaget ble en bra Bislett 2-periode kronet med scoring. Litt hell var nok involvert i scoringen, men lagene gikk uansett til pause med 1-1 i boka.

Etter avspark for andre omgang gikk det ikke mer enn et minutt før 2-1 kom, og Huk trodde nok nå de hadde festa et grep om kampen, men før det var gått ti minutter kom 2-2. Huks spillere var rasende og mente det skulle vært annullert for offside, men protestene var til ingen nytte.

Nye ti minutter senere kom så 3-2, men det neste som skjedde skulle vise seg å være kampens mest kontroversielle situasjon. En av Bislett-spillerne hadde terget på seg dommeren, og til slutt var grensen nådd. Han som klaget så mye fikk enten sitt andre gule, eller et direkte rødt, og plutselig måtte gjestene spille de siste 25 minuttene med ti mann.

Likevel, med 20 minutter igjen på klokka, så var det nettopp gjestene som fikk den neste scoringa. 3-3, og vidåpent igjen.

Så, helt på tampen kom 4-3, og denne gangen klarte ikke gjestene å kjempe seg tilbake i kampen. Hjemmelaget vant, og jeg kunne sette kursen til andre sida av byen igjen. På veien fikk jeg se Ullevaal stadion med en røyksky over som ingen har sett maken til siden den VIF-LSK-kampen som tok HELT av. (Rammstein spilte konsert)

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar