fredag 16. august 2019

Varpe - Bøn 2 (1-5)

Etter å ha sett tidenes merkeligste kamp med Varpe som bortelag på forsommeren skulle jeg nå se dem hjemme på Slettmoen. Motstander for dagen var Bøns andrelag, og etter en deilig middagslur satte jeg kursen nordover Riksvei 4. På forhånd hadde jeg ventet et svært enkelt anlegg, og stor var derfor forbauselsen da jeg ved ankomst ikke bare så at de faktisk hadde tribune, men også kiosk. Uvant kost på tiende serienivå!

Etter å ha impregnert meg grundig med myggspray tok jeg plass på tribuna, og fikk etter hvert selskap av litt flere folk. Faktisk var vi et par minutter etter avspark oppimot 15 frammøtte som fikk se gjestene østfra ta grep om kampen mot «Norges dårligste lag» (Varpe står med 0 poeng etter 10 kamper i niendedivisjon) fra start. Etter 13 minutters spill kommer et litt høyt skudd som jeg for å være litt streng mener keeper burde stoppet, men det går «gjennom» fingertuppene hans, og ender i mål. 0-1

Varpe kom etter hvert mer med i kampen, men sjansene lot vente på seg, og tross heiaropene fra døtrene til noen av spillerne var det fortsatt Bøns spillere som virket å ha mest kontroll. Fem minutter før pause utkrystalliserte så denne kontrollen seg i nok en scoring, etter at Varpes keeper gjorde en bra redning, men måtte gi retur.

Tross litt manko på matchballer ble det til slutt pause, og med 0-2 var det god stemning i bortelagets leir.

Andre omgang fortsatte litt som store deler av den første hadde vært: Spillet bølget fram og tilbake, men det ble aldri de helt store sjansene. Etter 68 minutters spill kom så endelig scoringen for hjemmelaget på corner. 1-2 og håp om ny spenning!

Spenningen ble dessverre aldri stor. Gjestene økte igjen ledelsen til to mål etter 72 minutter, og etter 75 minutter kom også 1-4. Da stoppeklokka mi viste 77:20 kom også 1-5 på en merkelig situasjon med en ball som spratt over keeper, og nå var det egentlig bare et spørsmål om å bli ferdige med kampen.

Bøn 2 som hehet slapp seg ned litt, men keeperen hevet seg, så de sjansene Varpe kom til ble stoppet så effektivt at ei på tribuna utbrøt «Han keeperen irriterer meg!». Til lyden av hyling fra den fem uker gamle yngstemann på tribuna (Foruten denne kampen hadde han tidligere vært på en kamp til på stadion der, samt på Norway Cup. Imponerende merittliste tross ung alder!) ebbet det ut uten flere scoringer, og hjemmelaget måtte dermed fortsette inn i tidlighøsten uten poeng.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar