tirsdag 13. august 2019

Kløfta - FuVo 2-3

På vei hjem fra kveldens første kamp kjente jeg at jeg var usigelig sulten, og begynte på vei vestover E16 å tenke på hvor jeg kunne skaffe meg noe mat. Plutselig gikk det et lys opp for meg: Kløfta har kiosk på stadion, og de spiller hjemmekamp mot Funnefoss/Vormsund!

Ankom dermed Bakkedalen stadion (denne gangen uten enorme snøskavler rundt) like før pause, og stimet rett bort til kiosken og bestilte en vaffel og en toast. (Vaffelen var god, toasten var ikke gjennomvarm), før jeg lokaliserte Lokalfotballen-Espen og prata sjit med ham hele pausen.
Det sto fortsatt 0-0 til pause, og jeg fikk vite at jeg ikke hadde gått glipp av stort ved ikke å se første omgang, så da var det bare å glede seg til den andre halvdelen av kampen. Tabellsituasjonen var slik at FuVo driver og kjemper med Skedsmo om opprykksplassen, så hver kamp er litt vinn eller forsvinn for dem. Kløfta på sin side, har lite annet enn ære å spille for, da de to i teten har fått en solid luke, så de kan bare kjempe om tredjeplassen.

Ære eller opprykk, det var hjemmelaget som kom friskest i gang etter hvilen, og like før kvarteret var spilt smalt det. En av de Juventus-stripete ble felt og det ble blåst straffespark. Straffen ble satt i mål, og plutselig var ting blitt noe kritisk for gjestene fra Opakermoen!

Om 1-0 var kritisk, så ble ikke ting noe bedre da 2-0 kom bare minutter senere! Hva nå, FuVo?

Kløfta fortsatte å presse på, og jeg er sikker på at Skedsmo-spillerne som var til stede satt på tribuna med brede glis, men ti minutter før full tid stivnet nok glisene noe. Kim Brenna som «alltid» scorer gjorde ikke slik han pleier, men la inn til en lagkamerat, og plutselig sto det 2-1.

Når så en av Kløftas midtstoppere måtte byttes ut fordi han skulle på jobb (Fjerdedivisjon er tross alt ikke toppfotball) ble det plutselig mer usikkkert bak hos hjemmelaget. Før vi visste ordet av det gjorde Brenna slik han pleier, og det var utlignet!

På overtid skjedde så det all hjemmefansen, og også de med hjertet hos Skedsmo FK ikke ville skulle skje. Et innlegg traff panna til en FuVo-spiller, og vips så var kampen snudd til 2-3. For en sensasjon!

Etter totalt over 8 minutter overtid blåste dommeren endelig av, og FuVo kunne juble for en sliteseier av de sjeldne. Lørdagens kamp mot Skedsmo blir utrolig spennende!

Flere bilder (dessverre noe grøtete pga vanskelige lysforhold) fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar