søndag 18. august 2019

Flisa - Sander 0-1

Med en optimistisk plan for dagen satte jeg lørdag formiddag kursen nordøstover langs Glomma, og kom etter hvert fram til Flisa. Etter først å ha kjørt inn på feil side av banen fant jeg etter hvert rett sted for å parkere, og rakk akkurat å se både vertskapet og gjestene fra Sander tusle inn i garderoben etter oppvarminga.

I småregn og vind kom de ut igjen, til tonene av intet mindre enn «Football's coming home». Fra kampen startet til vi fikk en dramatisk situasjon tok det knapt ett minutt, og det hele handlet om en Flisa-spiller som ble liggende igjen mer eller mindre i fosterstilling etter et sammenstøt. Han virket svært groggy da han ble hjulpet inn i garderoben, og ikke lenge etterpå kom det en ambulanse og kjørte ham til sykehus. Håper alt går bra med den uheldige!

Spillet på banen bølget fram og tilbake, men jeg satt med en følelse av at det kanskje var en ørliten fordel gjestene, til tross for at de visstnok stilte uten keeper, men med en utespiller i mål. Mål ble det derimot ikke noen av før pause, og etter overraskende lite tillegg i tiden blåste dommeren pause på 0-0. Blant de beste sjansene i første omgang hadde vært dette hjørnesparket.

Utover i andre omgang ble været verre og verre. Ikke bare økte regnet på, vinden ble også sterkere, og jeg måtte etter hvert slutte å stå på den kortsida som ga meg alt midt i fleisen. Dette skulle vise seg å være hell i uhell, for med litt over et kvarter igjen av kampen kjempet Sander inn 0-1 på den banehalvdelen jeg nå befant meg på. Flisas keeper var for øvrig for å si det mildt lite fornøyd med lagkameratenes forsvarsinnsats i forkant av scoringen.

Flisa prøvde og prøvde å komme tilbake, men etter et par minutters tillegg i tiden blåste dommer1'en, og de grønnkledde fra Sør-Odal kunne juble for tre poeng med seg hjem igjen.

Selv hadde jeg opprinnelig hatt en plan om å råkjøre i retning Hamar for å se kampen Ridabu-Gran (som endte 1-5), men så hadde jeg oppdaget at på fotball.no sto Grue-Nordre Trysil/Trysil2 listet med avspark til samme tid, og dit var det jo mye kortere, så det ville være mye enklere. Jeg ankom Grue, handlet litt snop, lokaliserte banen, og så til min store overraskelse at der var det ikke et menneske… Etter litt sms-ing fant jeg ut at pga skifte av kunstgress på banen (arbeidet var blitt ferdig kvelden før) var kampen blitt utsatt inntil videre. Iflg han jeg smset med hadde dette vært klart siden tirsdag, og han skjønte ikke hvordan det ikke var blitt registrert på fotball.no. Superirriterende!

Jeg kjørte videre sørover, svingte inn på Grinder, så avsparket der fra bilen, konkluderte med at det regnet ALT for mye til å se kamp på et stadion jeg hadde besøkt tidligere, og kjørte videre mot Oslo. Da jeg kom til Opakermoen i Nes hadde regnet letta litt, så jeg svingte inn og så andre omgang av toppoppgjøret FuVo-Skedsmo.

Flere bilder fra kampen på Flisa kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar