tirsdag 6. august 2019

Kråkerøy 2 - Sparta Sarpsborg (4-0)

Etter dagens første kamp suste jeg nedover langs Glomma, over et par bruer, og vips var jeg på Kråkerøy. Her tok den lokale klubbens andrelag imot mine gamle kjente fra Sparta Sarpsborg til fjerdedivisjonsoppgjør. Dette var også så vidt jeg kunne skjønne første kamp på det nye kunstgresset på andrebanen på stadionanlegget, som dessverre er helt uten både tribuner og andre fasiliteter.


Hjemmelaget åpnet klart best, men gjestene stablet seg etter hvert på bena. Den gode Sparta-perioden ble etter knapt nitten minutter kronet med scoring. For Kråkerøy 2.

Kråkerøy fortsatte å presse på, og vi omlag 40 som var tilstede fikk se Spartas keeper varte opp med flere gode redninger, før han ble tvunget til å gi en retur litt etter halvspilt omgang. Denne returen endte opp med å bli skutt beinhardti mål. 0-2.

Litt over fem minutter før pause trodde nok Sparta at de hadde ridd av nok en angrepsbølge fra hjemmelagets menn, men ballen endte opp hos en Kråkerøy-spiller som fyrte av rett i mål fra langt hold. 0-3 ble dermed pauseresultatet.

Som nevnt var det ingen fasiliteter ved banen, så både dommere og spillere holdt seg på banen gjennom pausen. Vi hadde med jevne mellomrom fått høre det mest kjente polske banneordet underveis i kampen, og jeg ser ikke bort fra at det ble brukt også i pausen.

Litt etter hvilen overhørte jeg speaker diskutere med en kamerat, og de var klare på at de ville være skuffet om de ikke klarte å vinne andreomgangen også, men lenge så det ut til at de skulle slite med å få det til. Mens jeg sprayet meg med myggspray fikk jeg se Kråkerøy stange og stange mot veggen, mens Spartas menn gang på gang mislyktes i sine forsøk på å skape noe.

Etter knapt 63 minutters spill gjorde Kråkerøy 2 et bytte, og han som kom inn brukte under minuttet på å gjøre seg bemerket. Til speakers lettelse kom det en scoring, og det sto nå 4-0.

Kampen fortsatte i samme spor som før, men tempoet ble etter hvert ganske lavt. På et tidspunkt fikk hjemmelaget et hjørnespark det tok så lang tid før noen dukket opp for å ta at assistentdommer ropte ut på banen og lurte på om han skulle ta det for dem!

I flott flomlysstemning ebbet kampen til slutt ut uten flere scoringer, og hjemmelaget kunne feire en viktig seier, med et lag som i følge fotballekspert Joacim Jonsson var sterkere enn mange lagoppstillinger klubbens a-lag har hatt denne sesongen.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar