torsdag 29. august 2019

Bygdø Monolitten - Fire Lys 2-3

Etter å ha gledet meg til å dra til Setskog på kamp denne onsdagskvelden innså jeg plutselig at pga både jobb og andre forpliktelser kom ikke det til å gå. Etter å ha vært i et møte i Bjørvika hoppet jeg derfor i en taxi, og forventet å komme fram til Ferd stadion ved roten av Bygdøy-halvøya litt ut i kampen. Da jeg kom så jeg at begge lag var i full oppvarming, mens det var en G14-kamp på stadion. Det viste seg at denne G14-kampen var blitt forsinket, så dermed ble faktisk sjettedivisjonskampen Bygdø Monolitten - Fire Lys 18 minutter forsinket. (G14-kampen BMIL - Kjelsås endte 3-2 etter en sen scoring for hjemmelaget).

Gjestene fra Fire Lys, en klubb opprinnelig startet av kurdere, og fortsatt med en klar kurdisk profil, kom best i gang, men da ti-femten minutter var spilt var det hjemmelaget som hadde hatt den største sjansen. Videre utover i omgangen kom det ikke veldig mange store sjanser, så det sto fortsatt 0-0 da det ble pause.

Snakket litt med en annen av de få tilskuerne i pausen, og plutselig kom også dommeren bort og slo av en prat. Alltid hyggelig å få høre litt om hvordan de tenker om det de driver med.

Da andre omgang kom i gang skjedde dette som jeg nesten ikke kan illustrere på annen måte enn med et screenshot fra min livedekning av kampen på twitter.

2-0-scoringen så for øvrig slik ut.

Med bare litt over ti minutter igjen av kampen fikk så gjestene, som hadde presset voldsomt på de siste minuttene, straffespark. Dette ble først reddet av keeper, men returen ble til slutt kranglet inn i mål.

Noen få minutter senere ble også et hjørnespark kriget inn, og tross hjemmelagets protester ble scoringen stående. Dommer var for øvrig godt plassert, så jeg tipper han hadde sett det om noe ureglementert hadde skjedd.

Så, på overtid kom et av kampens fineste angrep. Også dette endte med scoring, og Fire Lys hadde rett og slett snudd 2-0 til 2-3! Dette ble også sluttresultatet, og de hvitkledde kunne juble for tre poeng, mens flere av hjemmelagets menn innlot seg på diskusjoner med dommeren.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar