fredag 30. august 2019

Veitvet - Røa 1-1

Etter å ha blitt så forsinka fra jobb at jeg måtte droppe korpsøving denne torsdagskvelden hadde jeg plutselig tid å dra på kamp i stedet. Valget falt derfor på en av mine nærmeste baner, og sannsynligvis den aller nærmeste av de jeg ikke hadde besøkt fra før. Veitvet var stedet, og da jeg kom dit var både Veitvet selv og gjestene fra Røa i ferd med å avslutte oppvarminga, mens dommeren satt og smurte inn lårene med tigerbalsam.

Rett før avspark så jeg en fyr med Petrolul-jakke, men tenkte ikke mer over det der og da, ettersom jeg også plutselig møtte banehopper Øystein Bang. Det ble litt groundhoppingprat mens kampen kom i gang, noe som alltid er hyggelig. Ute på banen var det imens overraskende jevnspilt, ettersom det var snakk om topp mot bunn i divisjonen, men det var nok hjemmelaget som hadde de største sjansene.

Jeg sirklet litt rundt banen, og plutselig dukket han med Petrolul-jakken opp igjen. Dette viste seg å være en fyr fra Ploiesti som spilte for Veitvet. Jeg fortalte at jeg om en uke skal til Romania og se både landslaget og breddefotball, og da ble han virkelig i fyr og flamme! Ble mye Romania-prat, og lite oppmerksomhet mot banen, men til alt hell skjedde det lite av betydning der ute.

Det var faktisk en 20-30 tilskuere på kampen, og rett før pause dukket til min store overraskelse en fyr med ei tromme opp. Mer om ham senere. Dommeren blåste pause, og det sto fortsatt 0-0. I slutten av pausen introduserte rumeneren jeg hadde møtt meg for en venn av seg, som han kunne fortelle at var en Petrolul-hooligan. Fyren hadde ei ACAB-t-skjorte under jakka, så han hadde iallfall rett holdning til å være hooligan.

Han med tromma hadde fra omgangen starta trommet ustanselig, og det var tidvis helt utrolig hvor urytmisk han klarte å være. Likevel, hjemmelaget lot til å hente energi fra tromminga, og etter omlag 53 minutters spill kom 1-0-scoringen!

Ti minutter senere kom Veitvet til en enorm sjanse, og jeg tenkte der og da at dersom kampen ikke ble vunnet, så kom noen til å ergre seg grønne over at det ikke ble scoring der. Apropos grønn, så var det grønntrøyene fra Veitvet som lot til å ha et slags grep om kampen nå i andre omgang.

Vel, kamper vinnes ikke ved å ha grep om dem hvis man ikke scorer flere mål enn motstanderen. Etter at hjemmelaget hadde prøvd lenge å drøye mest mulig fikk til slutt gjestene et frispark fra distanse som endte med å bli satt i mål. 1-1, og tiden var i ferd med å renne ut!

Det ble, ikke overraskende etter alle stoppene som hadde vært i spillet mot slutten av ordinær tid, lagt til mange minutter. Tross svært høyt tenningsnivå hos begge lag ble det ikke flere scoringer, og kampen endte dermed 1-1, noe gjestene fra vestkanten nok var langt mer fornøyd med enn hjemmelagets menn.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar