lørdag 13. april 2019

Smögen - Grohed 1-1

I strålende motsol satte jeg lørdag morgen kursen sørover E6 for å se et par kamper over grensa i Bohuslän. Først ut var et besøk ytterst på kysten, hvor Smögen var vertskap for Grohed i division 5, altså nivå 7 i det svenske seriesystemet.

Kampen ble spilt på kunstgress i Kungshamn, på fastlandet rett over sundet fra øya Smögen, fordi naturgressbanen der fortsatt ikke var helt klar for kamp etter vinteren. Det gikk greit å finne fram til Kungshamnsvallen, og det var et flott lite anlegg som møtte meg der. Jeg var ute i god tid, og rakk en liten spasertur rundt på anlegget og fant også en litt ustelt naturgressbane bak hovedstadion, samt en meget aggressiv tornebusk som gikk til angrep på meg.

Da kampen kom i gang handlet det meste om gjestene, og det aller meste av spillet foregikk foran Smögen-keeperen. Jeg  hadde først satt meg på hovedtribuna, men skyggen der gjorde at etter et kvarter fant jeg ut at jeg skulle flytte meg ut i sola. Det viste seg å være meget smart, for det medførte at jeg sto med ryggen til da Grohed satte inn 0-1.

Ca 7 minutter senere hadde jeg inntatt pølsebua for å sjekke den lokale korven (Den var helt fantastisk, selv om pølsebrødet var litt trist). Dette medførte at jeg heller ikke fikk skikkelig med meg 1-1-målet til gultrøyene.

1-1 sto seg til pause, og etter noen taktiske diskusjoner i begge lag blåste dommeren kampen i gang igjen. Den beste oppsummeringen av omgangen var det nok en i hjemmelagets trenerteam som kom med og jeg overhørte da jeg gikk forbi benken: Herregud, kvalitéen är inte bra, altså!

Det ble ikke scoret noen mål etter hvilen, og kampen endte med ett poeng til hvert lag, noe det virket som ingen av dem var spesielt fornøyde med. Lokalbefolkningen kunne sette kursen hjemover, mens jeg satte kursen sørøstover mot Uddevalla.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar