lørdag 20. april 2019

Ahlafors - Alingsås 2-2

Etter frokost hadde jeg ikke noen planer før dagens første kamp, så jeg satte kursen ut av byen for å lokalisere stadion og se om jeg kunne finne på noe deromkring. Etter en kort kjøretur ankom jeg den lille bygda Ahlafors, hvor jeg fant et helt fantastisk flott fotballanlegg med flere gressbaner, kunstgressbane, badeplass, klubbhus, minigolfbane og denne fantastiske karen!

Jeg hadde god tid til kampen, så jeg fant ut jeg skulle kjøre litt på måfå rundt omkring. Jeg hadde kommet ganske langt ut i ødemarka da plutselig drivstofflampa på bilen begynte å lyse. Joda, sist jeg fylte tanken var jeg i Säffle, så det var kanskje ikke så rart. Jeg heiv meg på Google maps, og til min store glede var nærmeste bensinstasjon bare et drøyt kvarters kjøring unna.

Etter tankingen dro jeg tilbake til stadion, kjøpte meg billett og så meg litt rundt på anlegget. Det hadde på forhånd blitt varslet en type «breddesnadder» jeg ikke hadde vært borti før, så jeg var spent da jeg gikk i kiosken og spurte etter belgiske vafler, men dessverre var ikke disse klare enda, så jeg måtte bare vente.
'

Ute på banen var det etter hvert blitt klart for kamp, og dagens motstander for Ahlafors IF var Alingsås, som bare hadde reist en drøy halvtime for å komme seg hit. Da kampen startet var det hjemmelaget som kom best i gang, og etter tolv minutter kom det en suser fra omlag tjue meter som endte i tverra før den gikk inn. 1-0.

Flere mål ble det ikke før hvilen, og jeg snek meg litt før klokka kom til 45 minutter opp til kiosken hvor de tidligere omtalte belgiske vaflene nå var klare. Dette var simpelthen fantastisk! En helt superduper tykk vaffel, med krem, sjokoladesaus og jordbærsyltetøy! Terningkast sju, åtte og ni!

Gjennom siste del av første omgang hadde gjestene hatt en stigende formkurve, og dette følte jeg at fortsatte inn i andre omgang. Flere mål lot dog vente på seg, men et lite vendepunkt kom like før timen var spilt, da en Ahlafors-spiller fikk et skudd i ansiktet og gikk rett i bakken. Veldig dramatisk, men heldigvis kom han seg etterhvert til hektene igjen, men trener og fysio satte foten ned for at han skulle få spille videre, så hjemmelaget måtte gjøre et bytte de nok helst skulle sluppet.

Etter denne situasjonen tok det iallfall ikke mange minuttene før Alingsås utlignet, og det var et hjørnespark for Ahlafors som ble kontret over til motsatt side og satt i mål.

Et kvarter før slutt fikk så Alingsås straffespark, og snuoperasjonen var komplett. Jubelen blant de tilreisende, både spillere og tilskuere, var stor.

Da klokka passerte 90 minutter varslet dommer at han kom til å legge til fem minutter, og da en Alingsås-spiller ble liggende nede med skade ble d et tydelig kommunisert at klokka ble stoppet. Det var derfor veldig langt på overtid da Ahlafors fikk et hjørnespark hvor alle mann, også keeper, ble med opp i angrep. Overtallet ute i feltet ble da utnyttet på beste vis, og utligningsmålet ble kriget inn.

Kampen endte dermed 2-2, og ett poeng til hvert av lagene, noe hjemmelaget slik kampen utviklet seg utvilsomt var mest fornøyde med.

Flere bilder fra kampen og det fantastiske anlegget på Sjövallen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar