mandag 15. april 2019

Rommen - Træff 0-0

Etter at dagens første kamp var overstått heiv jeg meg i bilen og suste oppover Trondheimsveien til jeg kom til Rommen. Også på Rommensletta kunstgress skulle det være seriestart i tredjedivisjon, og gjester hos hjemmelaget Rommen var romsdalingene fra Træff.

Jeg ankom banen akkurat så jeg hørte dommeren blåse i gang da jeg forlot bilen, og jeg fant meg raskt en OK plass å stå og fotografere på, og fikk derfra se Træff sette i gang et stormløp mot Rommens mål. De kom dog ikke nærmere mål enn dette.

Groruddølene klarte å ri av den innledende stormen, og etter ti-femten minutter kom de langt mer med, og fikk flere anledninger til å vise fram tildels imponerende tekniske finesser. Scoringer ble det derimot ikke noen av for noen av lagene, og det sto fortsatt 0-0 til pause.

I andre omgang var det hjemmelaget som kom til de største sjansene, men fortsatt var det ingen av lagene som var i stand til å overliste motstandernes forsvar og målvakt. Innsatsen var det ingenting å klage på, og det var kanskje litt betegnende at da Rommens gode Luka Fajfric ble byttet ut gikk han rett i nærmeste snøskavl og la seg for å kjøle seg litt ned.

En fartsfylt og morsom kamp, med mer publikum enn jeg noen gang har sett på Rommensletta endte til slutt målløst.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar