søndag 7. april 2019

Kvik - Ørland 5-3

Også etter dag to av NM Janitsjar følte jeg for å renske hjernen litt, og straks etter avsluttet konkurranse med Mo Hornmusikk skiftet jeg av meg konsertantrekket og tuslet opp bakkene på andre sida av elva til jeg kom til Rosenborgbanen hvor byens eldste fotballklubb, Kvik, hadde serieåpning mot Ørland.

Vel framme på stadion satte jeg kursen mot den fine lille tribuna og tok plass i solskinnet. Litt etter avspark fikk jeg også selskap av selveste Tore Schjølberg, så alt lå til rette for en finfin ettermiddag.

I starten av kampen var det gansk jevnt ute på banen, men kanskje hadde gjestene fra Fosen et lite overtak som de etter 19 minutter klarte å utnytte på effektfullt vis. Corner ble til mål, og 0-1.

Ti minutter senere viste Kvik-forsvaret seg svært passivt, og de for anledningen hvitkledde fikk en relativt enkel oppgave med å sette inn sitt andre.

Dette fikk tydeligvis hjemmelaget til å våkne, for nå gikk det ikke fem minutter en gang før reduseringen kom etter et vakkert angrep, og 1-2 sto seg deretter til pause.

I pausen kom jeg i prat med klubbens leder, og da jeg like etter pause utnyttet at de hadde latt seg inspirere av gårdagens vertskap og serverte solbærtoddy, fikk jeg jaggu overrakt en klubbvimpel. Stor stas! Stor stas for hjemmefansen var det også at mens dette skjedde kom også 2-2-scoringen.

Halvveis ut i omgangen tok Ørland igjen ledelsen, denne gang etter en aldri så liten keeperglipp, men med et kvarter igjen å spille kom det nok en utligning. 3-3.

Bare to minutter etter dette gikk til flertallet av de omlag 30 frammøttes store glede endelig hjemmelaget opp i ledelsen. Ørland prøvde og prøvde på å score igjen, men i stedet kom det en punkteringsscoring på overtid, og dommeren blåste av kampen kort tid etter denne. Det endte altså 5-3, og ørlendingene fikk nok en tung tur hjem over fjorden.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar