søndag 28. august 2022

Rinn - Värmskog 3-2

Etter en fin kjøretur (Med en forferdelig trafikk fra Rottneros til Torsby, som gjorde at de minuttene jeg hadde kjørt inn mellom Högboda og Rottneros kjapt forsvant igjen) fra dagens første kamp kjørte jeg gjennom Torsby, og litt østover. Etter et par hundre meter på en liten grusvei parkerte jeg, og fikk akkurat kjøpt billett i tide til å få startet stoppeklokka i det dommeren blåste i gang division 5-kampen mellom Rinns AIK og Värmskog.


Det viste seg å være et lykketreff at jeg kom fram i tide, for fra kampen ble blåst i gang tok det bare 25 sekunder før gjestene hadde klart å få ballen i mål! 0-1, og jeg lurte på om jeg skulle få se en helt enveiskjørt affære.

Det viste seg raskt at det var ikke hjemmelagets plan at dette skulle bli enveiskjørt. Faktisk tok det bare fem minutter før vi igjen fikk en scoring, og nå var det de grønnkledde og deres fans som kunne juble for en utligning etter at ballen ble plassert forbi keeper ved stolperota.


Ute på gresset foran det flotte garderobe/kiosk/klubbhus-bygget fortsatte spillet å bølge fram og tilbake, men jeg syntes vertskapet var i ferd med å få et grep rundt det som skjedde. Likevel roet tempoet seg litt etter den forrykende innledningen, og begge lag virket å ha rimelig god kontroll bakover. Denne følelsen av kontroll varte til like etter at halvtimen var spilt, da en Rinn-spiller fikk legge an og fyre løs fra litt avstand, og ballen ble hamret i mål til 2-1.

Igjen tok det bare fem minutter før vi fikk et nytt mål, og igjen var det en utligning som kom. 2-2, og jeg tenkte at denne kampen virkelig burde vært filmet, for alle målene var riktig så flotte!

Pausen nærmet seg, men først fikk vi en stygg hendelse der to spillere klinket voldsomt sammen. Begge var heldigvis raskt på beina igjen, men hjemmelagets mann blødde så voldsomt fra et kutt over øret at han måtte byttes ut og kjøres på legevakta.


Det sto dermed 2-2 da det ble pause, og jeg benyttet anledningen til å få i meg enda en korv i bröd, men denne gangen gikk jeg for en enkel. Godt å få mer fyll i magen, men pausen var så kort at jeg var knapt ferdigspist da andre omgang ble satt i gang.

Kampen fortsatte med det jeg følte var et lite overtak til hjemmelaget, men begge lag kom til noen enorme muligheter som følge av slurv i motstanders forsvar. Scoringer ble det derimot lenge ikke noen av, men litt over halvtimen inn i omgangen ble en grønnkledd taklet på ulovlig vis inne i feltet. 

Dommeren pekte på straffemerket, straffen ble hamret i mål, og det sto 3-2.


Gjestene prøvde nå alt de kunne å få utlignet på nytt, men da de misbrukte en kjempesjanse omtrent i det vi gikk inn i overtiden begynte det å se veldig vanskelig ut. Etter noen minutters overtid blåste dommeren, og grønntrøyene kunne juble for tre poeng. Selv satte jeg via en mystisk grusvei kursen tilbake mot Norge og Oslo, men la på veien inn en liten pitstop for å bli kvitt store mengder tomgods, og erstatte det med nesten like store mengder deilig vaniljecola.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar