mandag 27. mai 2019

Tromsø - Molde 2-1

Sto opp grytidlig, kjørte til Gardermoen og hoppet på et fly nordover. Sant å si var ikke forhåpningene så veldig store før TILs møte med serieleder Molde, men på kamp skulle jeg likevel. Da jeg sto og ventet på buss fra flyplassen til sentrum kom dagens første positive opplevelse: En taxi stoppet foran meg og vinket meg inn, og sa at han skulle uansett samme veien, så når jeg hadde flydd oppover for å se kamp, så kunne jeg like gjerne få gratis skyss!


Vel framme i sentrum tuslet jeg til en kafé hvor jeg fikk skaffet meg en solid brønsj, og jeg var deretter klar for å møte dagen. Jeg startet med en utflukt til Ramfjord, og inntok deretter puben hvor begge lags supportere var samlet før kampen.

Jeg tuslet etter hvert opp bakkene til stadion, rigget klart de store flaggene, og veivet som besatt ved innmarsj på stadion. Når kampen kom i gang gikk jeg og hentet meg et lite flagg, og før jeg hadde fått rullet ut dette, så hadde Magnus Andersen scoret! 1-0, og vi i Isberget var i ekstase!

Resten av omgangen ble en nervepirrende affære, men vi sang og vi sang, og vi klappet og trommet og ropte og danset og hoiet, og flere mål ble det ikke før pause.

Etter pause var det igjen tid for scoring, og nå var det ingen ringere enn Robert Taylor som fosset avgårde og måket ballen i mål. 2-0! Kunne det virkelig skje? Tre poeng mot serielederen?

Ikke lenge etter fikk vi nok en grunn til å juble fra tribunene. Mikael Norø Ingebrigtsen klarte å bli utvist, noe som ikke akkurat var noe å juble for, men desto større var jubelen da Gudmund Kongshavn reddet straffesparket som ble gitt i samme situasjon. Så deilig!

Med bare ti mann kjempet Gutan med nebb og klør, og da fjerdedommer tok opp tavla og viste at det skulle spilles seks minutter tilleggstid var vi mange som fryktet det verste. Bedre ble ikke magefølelsen da Molde etter noen minutter av overtida stanget inn en redusering.

Heldigvis, det endte uten flere scoringer, og en følelse av eufori det er lenge siden jeg har følt som Tromsø-supporter skyllet over tribunene mens vi feiret seieren. Etter kampen dukket til og med NRK opp, og dokumenterte lykkelige TIL-supportere!
Foto: Skjermskudd av NRK

Foto: Skjermskudd av NRK
På flyturen sørover igjen viste det seg at også Moldes spillere var med, og jeg må innrømme at da jeg på Gardermoen gikk fra flyet mot ankomsthallen gjorde jeg som TIL-angrepet, og fosset forbi Forren og Bjørnbak!

En herlig dag i Troms!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar