tirsdag 14. mai 2019

NMBUI - Trosvik 3-1

Hadde lenge planlagt å dra mot Østfold denne tirsdagskvelden, og da jeg ble tipset om at med avspark 18 og 20 bare ti minutters kjøring unna hverandre var det en smal sak å bestemme hvilke kamper jeg skulle se. Første oppgjør ble studentidrettslaget ved Norges Miljø- og Biovitenskapelige Universitet, NMBUI mot Trosvik, i sjettedivisjon.

Ved ankomst fant jeg en nydelig gressbane omkranset av restene av en løpebane, og en «gresstribune» på baksida. Begge lag varmet opp, samtidig som NMBUI Damer kjørte ei treningsøkt 3 vs 4 inne i den ene sekstenmeteren. I den terasserte gressbakken var det bare jeg og en til som hadde tatt plass, mens langs gangveien på andre sida satt det noen fler.

Første omgang i kampen var ganske jevn hva angikk sjanser, men hjemmelaget hadde muligens et ørlite overtak spillemessig. Det var derfor ganske typisk at på overtid kom det en Trosvik-scoring, så det sto 0-1 da lagene tok pause.

Etter pause tok hjemmelaget straks tak i kampen igjen, og etter flere store sjanser kom endelig utligningen like før det var spilt tjue minutter av andre omgang.

Bare halvanna minutt senere kom det en ny scoring, og igjen var det de blåkledde som scoret. Corner denne gangen, og 0-1 var snudd til 2-1.

Når det med bare et drøyt kvarter igjen også ble 3-1 var kampen i praksis avgjort, selv om Trosvik skal ha all ære for at de aldri ga opp. Ballen ville bare ikke i mål for dem.

På overtid kom det så en pussig situasjon. Trosviks keeper la ballen til rette for å ta en femmeter, men en av hjemmelagets spisser stormet fram, snappet ballen og trillet den i mål, da han hevdet at dommer aldri hadde blåst for at ballen var ute. Dommer virket ærlig talt litt i villrede her, men etter en liten diskusjon med de involverte endte det med at ballen på ny ble lagt til rette for å sparkes ut fra keeper.

Kampen endte 3-1, og jeg skyndta meg til bilen for å komme meg videre til neste kamp.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar