mandag 13. mai 2019

Notodden - Hamarkameratene 1-2

Etter å ha startet dagen med sightseeing øverst i Telemark tok jeg turen litt lenger ned i dalen, inntok et bedre måltid, og tok en prat på lufta med Schau og Aune om helgas utflukt. Deretter inntok jeg Notodden idrettspark, hvor Telemarks nummer 2-lag skulle møte de grønne fra Hedmark.

Ved inngangen falt jeg for fristelsen til å kjøpe noen lodd, og fant meg deretter en plass i en nogenlunde nøytral sone på tribunen. Hjemmesupporterne drev og rigget seg til, mens bortesupporten fortsatt ikke hadde tatt plass. Mens vi ventet på avspark skjedde noe av det latterligste jeg har sett på en fotballbane noen gang. Også på Notodden var det ganske vindfullt, og gutta som skulle vifte med OBOSliga-seilet før avspark holdt plutselig på å blåse på elva!

Da dommeren blåste i gang kampen var det dukket opp omlag ti bortesupportere, og det gikk bare halvannet minutt før de kunne juble for scoring! Pangstart.

Hjemmesupporterne hadde en ganske trommebasert greie gående, noe de tilreisende fint kunne styre sin begeistring for. (Når sant skal sies, så lot ikke jeg heller meg sjarmere av det opplegget der.)

Hamkam virka å ha ganske kontroll på det som skjedde ute på banen, og like før halvtimen var spilt fikk hjemmelaget utvist en mann som fikk sitt andre gule kort. Vi var nok da mange som forventet at dette skulle bli plankekjøring for «Kamma», men så feil kunne vi ta.

Like før pause kom mer eller mindre ut av intenting utligningen til 1-1, og det var en nokså oppstemt gjeng som inntok hjemmegarderoben, mens bortelagets menn nok var noe mer betenkte.

Andre omgang av kampen ble i stor grad et langt gjesp. Hamkam klarte absolutt ikke å utnytte det tallmessige overtaket de hadde, og Notodden virket mest interessert i å få tida til å gå. Mot slutten begynte likevel tenningsnivået å stige, og begge lag fikk noen gode sjanser.

Mens jeg ble i dårligere og dårligere humør på grunn av rapporter som tikket inn fra Alfheim, fortsatte begge lags supportere å mane sine menn til innsats. Hedmarkingene innså på overtid at dette kunne de ikke være bekjente av, og endelig klarte de å score!

Det var fortsatt litt tid igjen av kampen da scoringen kom, og jaggu havnet ikke ballen i mål enda en gang! Utrolig nok var det Notodden som hadde klart dette, men til hjemmepublikummets store skuffelse hadde assistentdommeren flagget sitt i været. Offside, og ingen scoring.

Mer dramatikk enn dette ble det ikke, og kampen endte med borteseier 1-2. Jeg vant et gavekort hos en pizzasjappe på Notodden på loddene jeg hadde kjøpt (Hvis du vil kjøpe det av meg, ta kontakt), og kunne sette kursen tilbake til hovedstaden etter en finfin groundhoppings-helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar