fredag 31. mai 2019

Fjelltun - Hof 2-1

Fredag etter jobb satte jeg kursen østover, og stoppa først like etter fylkesgrensa mot Hedmark for å spise middag, før jeg fortsatte til Ullern (i Sør-Odal, altså, ikke på Oslo vest) for å se sjettedivisjonskamp. Hjemmelaget Fjelltun hadde jeg for så vidt sett i kamp før, da som et samarbeidslag med Sander 2, mens gjestene fra Hof var et nytt bekjentskap for meg.

Et nydelig lite anlegg tok i mot meg, og da jeg hadde sittet i bilen og ventet en stund begynte det å dukke opp både publikummere og spillere som varmet opp og gjorde seg klare (Bortsett fra hjemme-keeperen da, han erklærte at han var varm fra før da en tilskuer spurte om han hadde varmet opp). Jeg inntok en av benkene som sto ved langsida, og ble etter å ha rigget klart fotoutstyret spurt av dommeren om det var VG eller Dagbla' som var her i dag.

Etter hvert blåste den superrutinerte dommeren kampen i gang, og begge lag virka veldig tente. Det var likevel gjestene som virket kvassest, og da de etter drøyt ti minutter satte et frispark i mål var det langtfra ufortjent.

Baklengsmålet var tydeligvis det som trengtes for at hjemmelaget skulle våkne, og det tok bare ett minutt før utligningen kom. 1-1 og like langt.

Videre utover i omgangen fortsatte lagene å føle hverandre på tennene uten å risikere så alt for mye, så det sto fortsatt 1-1 da lagene tok pause. Dommeren og jeg gikk om kapp til kiosken, han for å få seg en brus, jeg for å teste de lokale vaflene (Som smaksmessig var helt i verdensklasse, men hadde litt å gå på på tekstur).

Etter en kort pause fortsatte kampen, og jeg noterte meg at spillerne nok burde hatt noe annet under skoene sine enn de hadde, da det var voldsomt mange «glipptak» på gresset. Kanskje de kunne smurt med klister?

Like etter halvspilt andreomgang kom så kampens neste mål, da ballen etter litt kluss endte i en av Hofs forsvarsspillere og spratt i mål. 2-1.

Etter dette gjorde Fjelltun en fremragende jobb med å drepe kampen. Det ble brukt maksimalt med tid på alt som skulle skje, og tross en intens sluttspurt de siste minuttene fra bortelaget endte kampen 2-1, og hjemmepublikummet kunne juble for årets tre første poeng.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar