lørdag 6. april 2019

Sverresborg - Hitra 2-1

Etter en lang dag med musikk på NM Janitsjar fant jeg ut at jeg skulle nullstille hjernen med litt fjerdedivisjonsfotball. Tok bussen ut av Trondheim sentrum og opp til Havstein, hvor Sverresborg skulle ta imot Hitra til kamp.


Etter et besøk i kiosken hvor jeg fikk vekslet noen ord med den svært trivelige Arvid, tok jeg plass på tribuna, sammen med et brett vafler og et krus solbærtoddy. Dette var fabelaktig bra servering, og noe jeg anbefaler alle andre klubber å sette på menyen!

I første omgang hadde hjemmelaget et klart grep om kampen, men de helt store sjansene lot likevel vente på seg. Likevel var det nok fortjent da 1-0 kom etter et hjørnespark like etter halvtimen var spilt.
1-0 sto seg til pause, og jeg flyttet litt på meg for å finne andre fotovinkler rundt den svært sjarmerende banen, hvor det faktisk var utsikt til Lerkendal!
Etter hvilen kom øyværingene mer inn i kampen, men det varte og det rakk før det kom flere scoringer, og da den endelig kom var det selvsagt en økning til 2-0! Ballen gikk så ytterligere en gang inn bak Hitras keeper, men denne gangen ble det avvinket for offside.

Tross litt temperatur på banen de siste minuttene ebbet kampen ut med 2-1, og de grønnkledde kunne forsiktig feire, før de startet rigging av banen til barnecup dagen etter, og ikke minst restitusjon foran den viktige cupkvalikkampen bare to dager senere!

Havsteinbanen var et hyggelig bekjentskap, og definitivt noe som bør vurderes for andre banehoppere å legge turen innom!

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar