onsdag 20. mars 2019

Kløfta - Aurskog-Høland 0-2

Etter å ha sittet hjemme og ventet på en leveranse av dopapir fra Oslofjord Brass kom den akkurat i tide til at jeg kunne haste ut døra og sette kursen nordover langs E6 til Kløfta, hvor bygdas Juventus-stripete helter skulle ta imot divisjonskollega Aurskog-Høland til cupkvalifiseringskamp.

Da jeg ankom Bakkedalen innså jeg at kampen ikke ble spilt på den samme banen som sist jeg var på Kløfta på kamp, men på en helt ny kunstgressbane litt lenger inn i samme anlegget. Heldigvis bra trøkk på høyttaleranlegget, så det var bare å gå etter lyden av speaker for å finne fram.

Jeg ankom banen rett etter avspark, og fikk se et rimelig gira hjemmelag ha initiativet i kampen, uten helt å klare å skape så mye ut av det. Etter et lite kvarter fikk Aurskog-Hølands nr 10 en skade og måtte ut, og samtidig ble også en av lagkameratene hans liggende i midtsirkelen og vri seg. Det gikk heldigvis bra med sistnevnte, og innbytteren for han som haltet mot garderoben brukte bare et par minutter på å sette sitt preg på kampen. Et Kløfta-hjørnespark ble brutalt snudd til en kontring, og det sto 0-1! Målscorer? Innbytteren!
Omgangen ebbet ut uten de helt store hendelsene, og det sto fortsatt 0-1 da lagene tok pause. I starten av andre omgang fikk vi som befant oss i det ene hjørnet av banen oppleve litt flørting i verdensklasse, da fire-fem tenåringsgutter som hadde inntatt en snøhaug ved hjørneflagget sto og sparket snø på to forbipasserende jenter. Jeg flyttet meg etter ei stund litt lenger opp i banen, og oppdaget plutselig at alle rundt meg hadde notisbøker framme. Det viste seg at det var samling for lokale dommerveiledere, så jeg antar kveldens dommere ble grundig evaluert i ettertid.

Etter et drøyt kvarter av andre omgang trodde alle det sto 0-2, men scoringen ble (iflg minst én twitrer feilaktig) annullert for hands, og vi måtte vente helt til det gjensto bare et kvarter av kampen før vi fikk en ny scoring. En av de blåkledde kom alene mot Kløftas keeper, som på utrolig vis stoppet ham fra å score, men returen ble spilt inn foran mål hvor en annen av de blå fikk en enkel jobb med å dytte ballen over streken.

Dommerveileder-"tribunen"
Resten av kampen trykket Kløfta voldsomt på for å prøve å komme ta igjen gjestenes forsprang, men det ville seg ikke, og det nærmeste vi var flere scoringer var nok da nok en corner ble snudd til kontring, men denne gangen endte det hele med et stolpetreff hvor returen havnet hos keeper.

Kampen endte 0-2, og Aurskog-Høland kan vente i spenning på å finne ut hvem de møter i neste cuprunde.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar