lørdag 27. april 2019

Lechia II Gdańsk - Kaszubia Kościerzyna 1-0

Fikk en jobbtur til Gdansk, og sørga derfor for å ta helga i forkant for egen regning og risiko, sånn at jeg kunne få groundhoppet litt. Første oppgjør var andrelaget til byens stolthet, Lechia Gdansk. De skulle ta imot Kaszubia Kościerzyna på klubbens gamle stadion MOSiR. Dessverre gikk ikke kampen på selve hovedarenaen her, men en betydelig mindre arena på samme anlegg.


Jeg ankom anlegget i god tid og soset rundt og kikket meg rundt en god stund, før jeg satte kursen mot tribuna der kampen skulle spilles. Her ble jeg møtt av de i Øst-Europa nær obligatoriske overdimensjonerte sikkerhetsnettene, noe som begrenset sikten til banen noe. Sammen med oppimot 100 andre fikk jeg se hjemmelaget dominere spillet på banen, uten at de klarte å omsette dette til scoring.

0-0 sto seg helt til pause, og jeg kom med en spådom om at denne kampen fort kunne bli til et "første målet vinner"-oppgjør.

Det tok bare fire minutter etter pause før vi endelig fikk en scoring, og fortjent nok var det de hvitgrønne som fikk den. Gjestene prøvde og prøvde, men ikke snakk om at de klarte å utligne. Dette førte nok til en del frustrasjon, og på et tidspunkt ble faktisk keeper så irritert at han kom med en melding til sine forsvarskamerater som fikk dommeren til å gå bort og ha en alvorsprat med ham. Jeg har sjelden i så stor grad ønsket at jeg hadde kunnet polsk!

Kampen ebbet etterhvert ut med 1-0 på scoringskortet, og jeg kunne forlate det flotte anlegget og sette kursen for dagens andre kamp, etter først å ha fått tak i solkrem, drikke og mat.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar