mandag 22. april 2019

Halsen - Ullern 2-1

2. påskedag betyr fotball, og siden jeg skulle til Mjøndalen på kamp lokaliserte jeg ett oppgjør til jeg kunne få med meg på vestsida av Oslofjorden. Valget falt på Larvik-klubben Halsen som skulle ta imot Ullern til oppgjør i tredjedivisjon.

Da kampen kom i gang i vårsola kom jeg i prat med en lokal fyr som viste seg av alle ting å være Bryne-supporter, og fikk snakket mye fotball med ham. Flyttet meg etter hvert bak gjestenes mål, og fikk derfra se hjemmelaget ta ledelsen 1-0 på frispark etter 29 minutter.

Resten av omgangen var ganske jevn, men det føltes på ingen måte ufortjent da lagene tok pause, og det fortsatt sto 1-0.

I andre omgang var gjestene langt mer påslått enn de hadde vært før hvilen, og   etter 52 minutter brøt forsvaret til Halsen helt sammen. Det virket som om flere av forsvarerne sluttet å løpe fordi de trodde det var offside.  Det syntes derimot ikke assistentdommeren det var, og dermed kom spilleren seg igjennom alene og fikk en relativt grei jobb med å sette inn 1-1.

Ullern, for anledningen i sorte trøyer, fortsatte å presse på, og hadde flere sjanser til å ta ledelsen.Da ingen av disse gikk inn skjedde etter 72 minutter det som ofte skjer:  Baklengsmål.

Hjemmelaget fikk en helt grei straffe, og denne ble sikkert satt i mål, så eksekutøren kunne rive av seg trøya og vise fram en singlet med teksten «50 legende», da dette var hans 50. tredjedivisjonsmål for Halsen. For øvrig skaffet dette ham selvsagt et gult kort.

Kampen endte 2-1, og det var nok en svært skuffet gjeng som tok turen tilbake til beste vestkant i Oslo, mens jeg hastet videre til Mjøndalen.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar