mandag 3. juni 2024

Ellingsrud - Nesøya 1-1

Etter å ha hevet i meg litt pasta etter å ha kommet hjem fra dagens første kamp hadde jeg avtalt å bli med Ole Jakob på en kveldskamp her i Oslo. Han haiket opp til Karihaugen med en kompis som skulle til Hamar, og så tok jeg ham med innover til banen hvor det var klart for åttendedivisjonsoppgjør mellom Ellingsrud og Nesøya.


Vi tok plass på den lille tribuna, som inn mot kampstart ble ganske full. Da vi reiste oss for å gå ned til banekanten og få fotografert litt dukket også Terje opp sammen med en kollega, så vi hilste kjapt på ham før vi fortsatte ned til banekanten.

Her skjedde det lenge svært lite å skrive hjem om. Nesøya fikk litt ut av ingenting et treff i tverrliggeren, men ellers tror jeg xG-en på denne førsteomgangen må ha vært nær negativ. Det som derimot ikke var negativt var antallet mygg. Jeg hadde heldigvis med meg en boks myggspray, for ellers tror jeg forholdene her ved bredden av grensebekken mellom Oslo og Lørenskog ville vært helt uutholdelige.

Med Terje på plass ble det naturlig nok nye banehoppingsprat i mangelen av spenning ute på banen, og det sto altså dermed fortsatt 0-0 da lagene tok pause.


Etter pause lignet kampen mye på det vi hadde sett i første omgang, bortsett fra at det etter at sola forsvant helt og temperaturen droppet noen grader faktisk ble litt mindre mygg. Vi hadde derfor begynt å bekymre oss for at kampen skulle ende målløst, da gjestene fra Askers skjærgård fikk et frispark på noenogtjue meter som ble skutt rett i mål til 0-1 i det 64. minutt!


Ellingsrud hevet seg noe etter dette, men alt tydet på at det gikk mot et tap da det fortsatt sto 0-1 etter 90 minutters spill. På overtid ble så en av gultrøyene felt foran motstanders mål, og dermed ble det straffespark! Tross noen protester for at en av hjemmelagets menn skulle ha krysset linja for tidlig ble scoringen som kom her stående, og dermed hadde vi fått 1-1 godt inn i overtiden.


Begge lag hadde et lite håp om å varte opp med en matchvinnerscoring helt på tampen, men da dommeren blåste av sto det fortsatt 1-1, og dermed ble det ett poeng til hvert av lagene denne søndagskvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar