søndag 9. juni 2024

Morlanda - Smögen 0-3

Etter noen timers søvn etter fredagskveldens forsinkede hjemkomst spratt jeg opp, bar noen brett med tomgods ned i bilen, og satte kursen mot Svinesund. Etter å ha pantet brusboksene fortsatte ferden sørover, og til slutt var jeg kommet ut på øya Orust. Her fikk jeg parkert akkurat i tide til å starte stoppeklokka i det dommeren blåste i gang division 5-kampen mellom Morlanda GoIF og Smögens IF.


Jeg hadde av litt obskure grunner ikke klart å skaffe noen svenske kontanter før ankomst, men med litt godsnakking med personalet i inngangen slapp jeg likevel inn, og kunne glad sjekke inn i Futbology-appen til mitt stadion nummer 750!

Det første jeg så var at den lille tribuna på motsatt side fra den sjarmerende inngangsportalen var tom. Dette skyldtes ikke mangel på publikum, men derimot at det regna. Mye. Absolutt alle de nær 100 frammøtte klemte seg sammen under to små områder med tak over foran garderobebyggene, og jeg innså at i dette været var det eneste fornuftige å la fotoapparater være fotoapparater og gjøre det samme.


Herfra fikk jeg se kampen svinge fram og tilbake, uten at de helt store mulighetene meldte seg. Jeg fikk etterhvert et inntrykk av at gjestene var et hakk kvassere enn hjemmelaget, men uten at jeg så noen scoringer fra dem. (Ordbruken i denne setninga er ikke tilfeldig, stay tuned for oppklaring.)

I pausen fant jeg Jon Erik fra Fredrikstad, og fikk ordnet meg noen kontanter fra ham, mens regnet fortsatte å bøtte ned. Etter et lite kvarter kom så kampens hovedpersoner motvillig ut fra garderobene igjen, men nå lettet faktisk regnet noe, så jeg fikk lagt ut på min faste runde rundt banen.

Bortelagets lille overtak fortsatte, og det føltes på ingen måte urettferdig da jeg fikk se ballen snike seg inn til det jeg trodde var 0-1 seks minutter etter hvilen. Etter dette målet tok det under tre minutter før ballen igjen lå i nettet, denne gang etter et hjørnespark.


Det var nå jeg oppdaget at scoringstavla viste noe annet enn jeg trodde stillinga var. Jeg hadde jo sett to kjappe mål nå, men på den elektroniske tavla som sto parkert bakpå en UTV sto det 0-3! Jeg måtte altså ha gått glipp av et mål, og etter kampen fikk jeg bekreftet at Smögen også hadde scoret etter ca en halvtime av kampen. Hvordan jeg gikk glipp av dette aner jeg ikke, men nå visste jeg iallfall at stillinga var 0-3 og ikke 0-2.


I det vi passerte timen spilt fikk så de svartkledde en ny mulighet til å øke ledelsen. Etter en felling ble det dømt straffespark, men jaggu klarte ikke målvakten å dytte ballen nok til side til at den gikk i stolpen, før returen ble klarert vekk av en lagkamerat av ham!


Mot slutten av kampen fikk så begge lag en scoring hver annullert for offside.


Flere tellende mål fikk vi derimot ikke, så da dommeren blåste av kampen i et igjen tiltakende regn sto det fortsatt 0-3. Jeg hastet til bilen og kom meg videre mot neste reisemål.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar