mandag 10. juni 2024

Svarteborg - Hamburgsund 0-4

Etter en natts søvn i en ikke altfor god seng var jeg søndag klar for nye eventyr. Jeg startet dagen med å jakte på en bensinstasjon som tillot betaling med kontaktløs «blipping», og etter å på tredje forsøk ha funnet en var klokka så mye at jeg kjørte til arenaen for dagens første kamp. Her oppdaget jeg at mine planlagte to kamper enkelt kunne gjøres om til tre, så da var det bare å klargjøre matpakke så jeg slapp å bruke tid i et stramt transittprogram på å smøre på brødskiver. Deretter inntok jeg arenaen hvor det skulle spilles kamp i Division 5 mellom Svarteborg og Hamburgsund.


Stadionet besto av en nydelig gressmatte omgitt av noen enkle trebenker på begge sider. Det hadde regnet en del på formiddagen, men nå så det ut til å ha gitt seg. Jeg mistenkte likevel at kampen kom til å bli preget av ganske kraftig vind.

Da kampen startet oppdaget jeg at objektivet til det ene kameraet mitt hadde fått verdens største fuktansamling innvendig, så her var det bare å holde det mot sola og håpe at det tørket opp etterhvert. Det andre fungerte heldigvis fint, og sammen med rundt 90 andre fikk jeg se gjestene fra kysten komme klart best i gang.


Tross dominansen slet blåtrøyene lenge med å skape mål, og det var først da en av hjemmelagets forsvarere skled og dermed ikke klarte å stoppe ballfører at de klarte å sette ballen i mål til 0-1 etter 27 minutters spill.


Ut over dette var det eneste andre nevneverdige som skjedde i omgangen at den ene assistentdommeren fikk trøbbel med intercomen (Ja, i Sverige bruker dommere intercom selv på dette nivået), så hoveddommeren måtte trå til som tekniker. Problemet så ut til å løse seg, så kampen kunne fortsette til det altså ble pause med 0-1 i boka.

Litt uti andreomgangen så jeg plutselig at en i publikum hadde vært og hentet ei tromme. Jeg så fram til intens støtte fra tribunen i resten av kampen, men jeg lot meg ikke imponere verken av hans anføreregenskaper eller de øvrige frammøttes evner til å følge på. Uansett bonuspoeng for forsøket!


Ute på gresset var det fortsatt besøket som så sterkest ut, og i det 78. minutt fikk de endelig nikket en corner i mål til 0-2.


I det klokka passerte 82 spilte minutter ble så et frispark gjort om til scoring. Jeg er dessverre usikker på om det gikk rett inn eller fikk hjelp av noen som var plassert ved bakre stolpe. 0-3 sto det iallfall.


Da kampen nærmet seg slutten bevegde jeg meg utafor stadiongjerdet for å se slutten av kampen fra bilen så jeg kunne komme meg raskt avgårde når det var over. Herfra fikk jeg se gjestene sette inn 0-4 på overtid, og så var det hele over.

Jeg satte så kursen sørover mot øya Tjörn utenfor Stenungsund, hvor en ny kamp ventet.

Flere bilder fra kampen kan du se på Google photos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar