mandag 10. juni 2024

Myckleby IK - Torp GoIF 0-1

Etter en ganske kort biltur fra forrige kamp kom jeg fram til Svanesund, hvor kampen som ventet alt var i gang. Det var spilt ca 6 minutter da jeg ankom stadion, men fortsatt sto det 0-0 i division 6-oppgjøret mellom Myckleby IK og Torp GoIF.


Jeg hadde altså ikke gått glipp av noe vesentlig, og kunne ta arenaen i nærmere øyensyn mens spillet bølget fram og tilbake. Det var gjestene som produserte de skumleste sjansene, men en svært god keeper hindret dem lenge fra å få noen uttelling. En annen ting som hindret scoringer var at dommeren lot til å ha lagt lista ganske lavt for hva han avgjorde at var offside.


Det sto derfor fortsatt 0-0 da det ble pause, og jeg tuslet tilbake til bilen for å se om jeg fant den svenske seddelen jeg trodde lå i jakkelomma men ikke hadde funnet da jeg skulle betale meg inn her. Det viste seg at denne hadde falt ut da jeg tok ut jakka, men utrolig nok bare hadde blåst en liten meter unna, så jeg kunne plukke den opp og både betale for inngangsbillett og kjøpe meg en korv i bröd.

Jeg noterte meg i pausen at baneforholdene varierte litt langs en skala fra ganske bløtt til regelrett blautmyr! Vi fikk flere situasjoner der noen skled, men heldigvis ingen hendelser som medførte skader. Nøyaktig hva som skjedde da vi like etter pause fikk en straffe så jeg ikke, men med 48:15 på stadionuret ble iallfall ballen satt i mål til 0-1.


I den sterke vinden fortsatte så Mycklebys målvakt å levere klasseredninger, og jeg vil ikke nøle med å utpeke ham til banens beste i dette oppgjøret.

Etter tre kamper på en dag, og lite som tydet på at det skulle komme flere scoringer her ble det et ganske langdrygt siste kvarter av kampen. Hadde ikke vel tre timer i bil ventet på meg hadde jeg nok satt meg på tribuna, men det fristet heller ikke, så da ble jeg stående bak målet i nordenden av banen.

Da overtida kom i gang prøvde grønntrøyene desperat å utligne, men Torp red av stormen, så da dommeren til slutt blåste av kunne de sammen med sine tilhengere juble for tre poeng og 0-1-seier.

Selv gikk jeg mot bilen, smalt hodet inn i en jernstang jeg ikke så før det var for sent, og satte kursen via en McDonalds (som serverte meg en burger hvor de hadde glemt å legge i kjøttpucken! Oppdaget det heldigvis før jeg hadde begynt å kjøre derfra.) tilbake til Norge og Oslo, etter en svært vellykket tur til Bohuslän og Göteborg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar