mandag 26. august 2019

Moss - Hødd 2-1

Etter dagens første kamp satte jeg kursen lenger opp i byen, hvor det var duket for andredivisjonskamp på ærverdige Melløs stadion, og denne gang ikke bare på kunstgressbanen bak mål. Tok først en pitstop for å få i meg litt drikke, og inntok deretter tribunen for å sitte i skyggen og slappe av fram til avspark.

La meg begynne med det første først: Hovedtribunen på Melløs er imponerende til andredivisjon å være! Samtidig har man fått bevart noe av det nostalgiske, ved å ha den gamle ståtribunen som supportertribune. Det er dog synd at man får så stor avstand til banen, siden dette er et friidrettsanlegg også.

Det ble flagget med store flagg av hjemmesupporterne på innmarsjen, mens det var et ørlite bortefelt bortest på hovedtribunen som gjorde sitt beste for å hylle sine blåkledde helter.

Kampen kom i gang, og begge lag hadde en del halvsjanser, og det var mye trøkk i taklingene. Så mye trøkk at dommer flere ganger måtte gripe inn, og ved en anledning ble det tydelig at Moss har spilt mot Real Madrid i sin svunne storhetstid. Dommer blåste frispark til Hødd, og det ble en sammenstimling av hjemmelagsspillere rundt ham som Sergio Ramos ville vært stolt av å fått i stand!

Like etter halvtimen var spilt ringte NRK 442 meg for å få en stemningsrapport, og mens jeg satt og venta på at låta som ble spilt skulle bli ferdig fikk Moss straffespark. Det var få protester å høre fra bortelagets spillere, så jeg antar det var riktig. Omtrent i det Alexander Schau hilste på meg ble straffen banket i mål, og det sto 1-0.

I pausen kom Moss-supporter Norlink86 over og hilste på, og vi ble stående nede på bakkenivå og prate mens andre omgang startet. Moss fortsatte å være det førende laget, og etter 67 minutters spill blåste dommeren igjen i fløyta mens han pekte på straffemerket! Moss gikk opp i 2-0, begge målene altså på straffe.

Etter dette ble naturlig nok Moss noe mer forsiktige, noe som ga gjestene fra Sunnmøre mulighet til å prøve å komme inn i kampen igjen. Med 76 minutter på klokka gjorde hjemmelagets keeper en ikke spesielt minneverdig innsats, og plutselig sto det 2-1. Kunne Moss klare å rote det bort på slutten?

Hødd prøvde og prøvde og prøvde, men oppildnet av supporternes sang og heiarop klarte de gule å ri av stormbølgene, og det endte med hjemmeseier 2-1.

Mens spillerne og supporterne takket hverandre for innsatsen hoppet jeg i bilen hjemover for å høre og se mest mulig av Brann-TIL og å få i meg litt middag, før det var tid for dagens tredje kamp.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar