onsdag 21. august 2019

Greåker - Drøbak-Frogn 2 (4-2)

Hadde egentlig avskrevet muligheten for kamp denne tirsdagskvelden, men plutselig var jeg blitt ferdig med det jeg skulle gjøre tidligere enn jeg haded trodd, så da hoppa jeg etter en kjapp restemiddag i bilen og satte kursen sørover. Etter litt over en times kjøring ankom jeg Moa på grensen mellom Sarpsborg og Fredrikstad, hvor Greåker skulle møte Drøbak-Frogns andrelag.

Rakk å se meg litt rundt på anlegget før avspark, og ble spesielt imponert over trappa fra banen til garderobebygget. Som det ble påpekt på twitter: Den er nok seig etter 90 minutters fotballspill!

Da kampen kom i gang var det hjemmelaget som kom best ut fra startblokkene, og alt etter to og et halvt minutt ble 1-0 kontret inn.

Etter dette fikk den tilreisende DFI-supporteren med vuvuzela stort sett bare blåst i hornet for å feire reninger og klareringer, for Greåker fikk plenty med sjanser til å øke ledelsen. Dessverre for gråtrøyene var enten avslutningene for dårlige, eller i de tilfellene de ikke var det, så var Drøbak-keeperen for god.

Det straffer seg ofte å ikke utnytte mulighetene man får, og like etter første omgang var halvspilt fikk endelig han med vuvuzelaen mulighet til å bruke den til feiring. Et innlegg ble satt i mål, og vi var like langt. 1-1.

Fem minutter før pause toppet Greåkers ineffiktivitet seg, da de fikk tildelt straffe etter en nedriving i feltet på et frispark.

Straffesparket ble reddet, nok en god prestasjon av keeper (selv om han kanskje gikk ut fra streken ørlite tidlig)!

Lagene gikk til pause, og jeg gikk og testet de lokale vaflene. Siden min mor pleier å si at om man ikke har noe fint å si kan man være stille, så sier jeg ikke så mye mer om dem. Brusen var god.

Jeg noterte meg for øvrig at mens de tilreisende valgte å slite seg opp trappa til garderoben i pausen, så ble hjemmelagets menn sittende nede på banen. Om det var denne energisparinga som gjorde utslaget vet jeg ikke, men ganske nøyaktig fire minutter etter hvilen kom 2-1-scoringen på corner.

Etter 53 minutters spill kom så også 3-1, denne gangen på et presist slått frispark fra like utenfor hjørnet av sekstenmeteren.

Etter dette virket det som om hjemmelaget hadde kampen helt der de ville. De kontrollerte det meste, men etter hvert kom rødtrøyene mer inn i det igjen, og et par ganske gode sjanser ble like etter at jeg twitret at det virket som om Greåker hadde kontroll toppet med en cornerscoring med et kvarter igjen av kampen. 3-2.

Etter dette tok det litt fyr i kampen igjen, og i sluttminuttene hadde Drøbak-Frogn flere gode sjanser til å utligne, men til slutt kom en Greåker-spiller alene gjennom. Etter å ha rundet keeper stoppet han opp ved mållinja, og ventet noen sekunder før han hælsparket ballen over linja. Hadde dommer vært skikkelig tøff hadde han blåst av kampen mens kjekkasen sto og ventet, men dessverre ble det ikke blåst av før spillet var satt i gang igjen, og kampen endte dermed 4-2.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar