søndag 31. mars 2019

Ås - Sparta Sarpsborg 2-4

Siden regionmesterskapet for korps hindra meg fra å reise nordover til serieåpninga i Eliteserien tok jeg bilen fatt mot Østfold søndag ettermiddag for å se finalen i «OBOS cup» mellom Ås og Sparta Sarpsborg. Kampen gikk i den nedleggingstruede Østfoldhallen i grenseland mellom Sarpsborg og Fredrikstad, så dermed ble det også nytt stadion i Groundhopper-appen.

Vel framme entret jeg hallen, hvor jeg fant groundhopper og Sparta-supporter Kenneth rett innenfor døra, og vi tok plass på tribuna rett bak AD2.

Vi fikk se en ganske jevnspilt førsteomgang, hvor det både føltes ganske riktig da «hjemmelaget» tok ledelsen etter knappe 6 minutter, og da utligningen kom noen minutter før pause. Faktisk var nok høydepunktet i alt som skjedde i omgangen da assistentdommers flagg plutselig gikk i oppløsning. Underveis hadde jeg også en liten prat med Schau og Aune som igjen er i gang med 442-sendinger på NRK.

Etter pause hadde assistentdommer enten fått reparert flagget sitt, eller fått tak i et nytt, og det kunne virke som om Sparta hadde gjort det samme med sine spillere. De blå hadde nå et klart overtak på det som skjedde, og da 1-2 kom like etter andre omgang var spilt kunne ting virke ganske avgjort.

Jeg forflyttet meg på dette tidspunktet bak Ås' dødlinje for å fotografere litt, og dette må ha satt fart på Spartas angrepsspillere, for i løpet av de få minuttene jeg sto der kom både 1-3 og 1-4, og kampen virket virkelig avgjort.

Etter 83 minutter fikk Ås tent et lite håp, etter at den unge Sparta-keeperen glapp et langskudd under seg og det ble 2-4, men det ble aldri flere scoringer, tross at sarpingene fikk ballen i nota en gang til. Et skudd fikk en tøtsj på veien og gikk i mål, men han som endra retning på den sto i offside. Irriterende for han som i utgangspunktet skjøt, for mye tyder på  at den ville gått inn uansett. Kampen endte likevel 2-4, og Sparta Sarpsborg kunne føye nok en pokal til premiesamlingen på klubbhuset.


Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar