søndag 3. juni 2018

Østsiden - Eidsvold Turn 1-2

Hadde planlagt en lørdagstur til Østfold for å se to matcher, og først ut var en visitt til Fredrikstads østkant, hvor både Eintracht-legende (og Nord-Korea-trener) Jørn Andersen og selveste Egil «Drillo» Olsen hadde trådt sine barnesko.





«Øssia» lå badet i sol da jeg ankom, og jeg fikk se en i utgangspunktet flott gressbane, som kanskje led litt under den pågående tørken. I tillegg til meg hadde serieleder Eidsvold Turn tatt turen sørover, og alt var duket for et spennende oppgjør.

Hjemmelaget gikk, slik hjemmelag ofte gjør, forrykende ut, men uten å få noe uttelling, og gjestene tok snart over spillet. Det skjedde likevel lite nevneverdig de første tjue minuttene, fram til Eidsvold Turn fikk et frispark en av stakkarene i Østsiden-muren nok sent glemmer.

Pausen som oppsto mens den forulykkede kom til hektene igjen ble brukt til å få i seg litt vann, før kampen kom i gang igjen.

Ikke lenge etter fikk vi kampens første mål, på en litt uheldig måte for hjemmelaget. En av Eidsvold Turns menn kriget seg fram på venstrekanten og fikk lagt inn. Innlegget ble forsøkt stoppet av en østfolding som dessverre ikke oppnådde annet enn å skifte retning på ballen i så stor grad at keeper ble helt utmanøvrert og måtte se ballen i mål bak seg.

Resten av omgangen holdt romerikingene et godt tak om alt som skjedde, og det var en velfortjent ettmålsledelse da lagene gikk til pause.

Pausen brukte jeg til å få i meg en vaffel og litt drikke. Drikken var god, men vaffelen var ikke stort å skrive hjem om. I tillegg møtte jeg en svært hyggelig medgroundhopper og fikk utvekslet noen erfaringer.

Etter pause fikk jeg bare sett drøyt fem minutter fotball før jeg kjente at jeg måtte forlate banen noen minutter! Etter å ha lokalisert toalettene (som lå bak et lokale pyntet for sekstiårslag) fikk jeg her først høre hjemmepublikumet på terassen over meg rope "Nei…", før jeg like etter hørte speaker annonsere 0-2. Jeg fant etterpå ut at dette hadde skjedd på straffespark.

På plass ved banen igjen ble det snart tydelig at bortelaget nå var svært fornøyde med 0-2, og ville prøve å kontrollere inn seieren. Vinden hadde imidlertid økt noe, og bestemt seg for å få et ord med i laget. Noe som så mest ut som et innlegg forandret plutselig retning høyt oppe i lufta, og før noen helt hadde skjønt hva som skjedde, så sto det 1-2.

Dette ga selvsagt ny energi til hjemmelagets spillere, men Eidsvold Turns keeper kommanderte myndig forsvaret rundt slik han ville, og kampen endte med borteseier.

Det var deretter bare å hive seg i bilen og kjøre videre til neste kamp.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar