søndag 17. juni 2018

Redalen - Kolbu/KK 3-3

La meg starte denne bloggposten med en stor unnskyldning. På vei nordover til Redalen i dag tok jeg veien gjennom Hurdal og over Totenåsen, og la i den anledning ut følgende bilde på twitter:

Dette medførte at flere av mine twitterfølgere nå tror det bildet der er i Redalen, noe det absolutt ikke er, derimot er det ved Høversjøen helt sør i Østre Toten kommune.

Grunnen til at jeg tok den veien var at jeg i dag hadde svært god tid på vei nordover etter å ha startet dagen med to timer grytidlig dugnadsvakt for korpset på Lillestrøm byfest,  så først tenkte jeg å kjøre Riksvei 4 nordover, før jeg oppdaget at det var loppemarked på Sandsnesseter helt nord i Ullensaker, så da svingte jeg østover E16 og tok veien nordover mot Hurdal i stedet. Etter loppisen ble det også tid til en burgerlunsj på det koselige stedet «Kjøkkenhagen» (anbefales absolutt om du er i de traktene) før jeg la veien over Totenåsen sammen med kyr og sauer.

På Toten krysset jeg meg nordover på ymse småveier, før jeg først kjørte en omvei gjennom Gjøvik,
og så kjørte en omvei fra Gjøvik til Redalen. Der parkerte jeg rett bak tribuna, og kjempet meg forbi mengder av unger i pølsekø (det hadde vært noe småttisturnering på banen som var ferdig like før kampen) for å finne plass på tribuna. Det viste seg at plassen jeg fant også var attraktiv for de noenogtjue tilreisende totningene, så før jeg visste ordet av det var jeg mer eller mindre assimilert blant bortesupporterne.

Før kampen regnet det litt, men det ga seg heldigvis like før avspark, og alt lå til rette for en flott på kamp på den banen jeg har besøkt med kanskje den beste utsikten, med Mjøsa og Ringsaker i bakgrunnen.

I første omgang handlet det meste om gjestene fra Kolbu, og da de gikk opp i 0-1 etter 16 minutter var det en av de mest fortjente ledelsene jeg har sett. Til tross for dominansen på banen slet de med å omsette det til resultater, og ledelsen ble ikke større fram til pause.

Det hadde mot slutten av første omgang begynt å regne igjen, og da spillere og dommere inntok banen igjen etter pause (hvor jeg for øvrig fikk kjøpt en meget bra vaffel!) meldte linjedommerveteranen på tribunesida at regn gikk bra, men om det begynte å tordne måtte nok kampen avlyses for det var han så redd.

Redalen var etter pause kommet langt mer med i spillet, og det var ikke ufortjent at de scoret etter et drøyt kvarter. 1-1 var kanskje noe flatterende for dem, men altså ikke ufortjent med scoring, som kom da et Kolbu-hjørnespark ble avverget og kontret over til motsatt mål.

Med tjue minutter igjen på matchuret var så totningene begynt å våkne igjen etter å ha sluppet Redalen til flere gode sjanser, så etter 71 minutter ble hjemmelagets keeper overlistet i en situasjon hvor han tilsynelatende slet med å bestemme om han skulle rygge mot mål eller ruse ut mot spissen som kom mot ham. Under ti minutter før full tid fikk  så et skudd en retningsforandring som gjorde samme mann helt sjanseløs på å redde, og det sto 1-3. Nå måtte det da være avgjort?

Neida, Redalen peiste på, og med 88 minutter på kampuret fikk de et straffespark som sikkert ble satt i mål!

Langt på overtid gjentok så historien seg, til de tilreisendes store fortvilelse. Dommeren pekte igjen på straffemerket, og igjen ble straffen ekspedert i mål. Redalen hadde utlignet igjen!

Til tross for mye kjefting og bannskap i sluttminuttene ble det ikke flere mål, og hvert av lagene fikk ett poeng, noe gjestene nok var svært lite fornøyd med, men til tross for en del kommentarer om dommeren fra tribuna kan de nok bare takke seg selv for at de ikke klarte å punktere kampen i første omgang da de styrte kampen helt og holdent, og at de etter pause slapp Redalen inn i kampen på en måte som gjorde at de fikk tro på at det kunne bli poeng.

Jeg tok bilen fatt til Moelv hvor jeg trodde jeg skulle på kampen Moelven 2 - Jørstadmoen i sjettedivisjon etter et middagsbesøk hos noen kjente, men det viste seg at Moelven har trukket andrelaget sitt uten at kampen var slettet verken på fotball.no eller på Facebook. Irriterende, men jeg fikk iallfall hørt første omgang av Brasil-Sveits på radioen, og sett andre omgang på TV hjemme i stua.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar