onsdag 13. juni 2018

Leirsund - Gjelleråsen 2 (0-8)

Etter et bedre måltid etter jobb ble jeg så avslappet på sofaen at jeg bare såvidt rakk kveldens kamp, på Leirsund Stadion. Banen ligger heldigvis bare knappe 20 minutter hjemmefra, så jeg ankom det idylliske anlegget bare et par minutter etter avspark, og fikk vite av en av de andre av de noenogtjue frammøtte at stillinga fortsatt var 0-0.



Slik ble det ikke lenge, for ikke før hadde jeg tatt plass på jordvollen med sola i ryggen, så scoret de grønnkledde fra Nittedal sitt første av mange mål. Like etter skyet det til, og da begynte helvetet. Det ble mygg i lufta. Mye mygg. Banen på Leirsund ligger på et sted som heter Kattismyra, og steder som heter noe med «myr» i navnet er gjerne utsatt for mygg. Rett ved renner også bekken Jeksla, så her hadde insektene omtrent ideelle forhold!

Drøye fem minutter før pause kom kampens mest kontroversielle situasjon. En angripende Gjelleråsen-spiller ble klipt ned til det alle så var en klar straffbar forseelse. Det derimot Leirsunds spillere var HELT uenige i var at forseelsen skjedde innenfor sekstenmeterstreken. Protestene falt på steingrunn, det ble dømt straffe. Dette førte til at stillinga ble 0-2, noe som sto seg fram til pause.

Mens spillere og dommere gikk i garderoben ble plasseringa av taklinga som førte til straffe fortsatt diskutert, mens jeg så meg rundt for å se om det var noe brennesle i nærheten som kunne brukes til å piske leggene med, da dette sannsynligvis ville være mindre ubehagelig enn hva all mygga var.

Siden sola uansett var forsvunnet foretok jeg et sidebytte i pausen for å finne meg en sitteplass, og fikk derfra se Gjelleråsen-rekruttene feste grepet om kampen enda mer. Et drøyt kvarter etter pause pådro en av Leirsund-spillerne seg sitt andre gule kort, og nå ble det virkelig bratt for de gulgrønne. 0-3 kom like etterpå, deretter 0-4 etter at keeper måtte gi retur på en bra redning, før 0-5 kom på corner.

0-6 kom etter et flott soloraid opp GIF2s venstreside, og da 0-7 kom var vi flere som ble bekymret for om keeper ga opp da han tok av seg hanskene. Heldigvis skulle han bare bytte sko, og det må i en slik kamp nevnes at resultatet langtfra var Leirsund-keeperens feil, i mine øyne var han faktisk en av lagets beste spillere i denne kampen, og hadde langt på vei æren for at tapet ikke ble tosifret.

0-8 kom etter en frekk lobb drøyt fem minutter før full tid, og heldigvis ble det ikke lagt til noe som  helst, så jeg kunne flykte inn i bilen og komme meg hjemover for å kunne klø på leggene i hjemmets lune vrede.

Flere bilder fra kampen ser du på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar