mandag 11. juni 2018

Kongsvinger - Levanger 2-1

Etter å ha vært på Grinder på sjettedivisjonskamp hoppa jeg i bilen og kjørte tilbake til Kongsvinger, hvor jeg skulle få krysset av Gjemselund stadion i Groundhopper-appen. Ankom stadion en liten halvtime før avspark, og fant til min store glede ut at det var null problem å få parkert i skyggen rett bak tribuna, attpåtil helt uten noen parkeringsavgift. Helt klart plusspoeng for sånne forhold på nest øverste nivå!

Fikk ordna meg en plass ca midt på hovedtribuna (med tak, så jeg skulle slippe å bli mer stekt enn jeg alt var), og tok plass midt blant flere lokale.

Før avspark fikk dagens dommer overrakt en blomsterbukett fra NFF da han, tross sin til dommer å være unge alder legger opp. Da kampen kom i gang lot jeg meg overraske av at det i det fjerde minutt ble applaudert stående av alle, men jeg ble informert over twitter om at dette nok var en hyllest til nylig avdøde Adrian Ovlien, som spilte med trøye nummer 4.

Utover i omgangen slet hjemmelaget med å skape noe, og da gjestene fra Trøndelag tok ledelsen etter en halvtimes spill var det slett ikke ufortjent. Like etter ble KIL-kaptein Adem Güven felt alene på vei gjennom, uten å få noe sympati fra dommeren. Der og da var det neppe mange på  Gjemselund som var lei seg for at dommeren skulle legge opp.

Fungerende KIL-sjef Kaz Sokolowski tok etter dette det drastiske grep å gjøre et dobbeltbytte alt etter førti minutter, for å prøve å få laget til å fungere bedre. Lagene kunne deretter gå til pause med 0-1 på scoringstavla.

Om det var dobbelbyttet eller pausepraten som gjorde utfallet vet jeg ikke, men etter hvilen hadde hjemmelaget funnet en helt ny flyt, og det var alt annet enn ufortjent da nevnte Güven til stor glede for brorparten av de 1462 tilskuerne (jeg talte på det meste 8 på bortetribuna) kunne utligne til 1-1 7 minutter etter pause.

Under 5 minutter senere doblet så samme mann hjemmelagets tall i målprotokollen, og til tross for flere gode sjanser til begge lag ble dette det vi fikk av scoringer, og en underholdende kamp endte med hjemmeseier 2-1.

Etter å ha observert en fyr med en utrolig eksotisk T-skjorte (Kongsvinger Fans Tyskland) avla jeg nærmeste bensinstasjon en visitt for å  få meg noe å drikke, og satte kursen hjemover, hvor det endelig var begynt å regne!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar