tirsdag 5. juni 2018

Oslojuvelene - Manglerud/Star 1-1

Tirsdagskveld og ingen nye baner innen rekkevidde, så da tok jeg like godt turen til min nærmeste bane, Rommensletta, hvor telemarkingene i Oslojuvelene skulle ta imot Manglerud/Star. Opprinnelig var planen å sykle bortover, men pga en powernap som gikk litt over styr måtte jeg ta bilen så jeg fikk meg noe mat på veien.
Jeg bor i den venstre av de to blokkene på dette bildet :)
Vel framme fant jeg en overfylt parkeringsplass, siden det ikke bare var fjerdedivisjonskampen som skulle spilles, men det var også en G13-kamp mellom Rommen og Vålerenga som var i ferd med å bli avrunda, og i tillegg skjedde det et eller annet på cricketbanen like ved.

Fant meg først en varm og fin plass i sola, men innså raskt at skulle jeg få tatt noen brukbare bilder måtte jeg gå over i skyggeland på motsatt side. Før jeg gikk dit fikk jeg beskjed av den ene assistentdommeren at hun tok seg best ut fra venstre side, hvis jeg hadde tenkt å ta bilder av henne.

Da kampen etterhvert startet (avspark måtte tas på nytt) var det de grønnkledde fra Manglerud som kom best i gang, og da de etter en halvtimes spill tok ledelsen på et finfint frispark var det intet mindre enn velfortjent.

0-1 sto seg til pause, da cricketkampen tydeligvis var over og parkeringsplassen ble fylt av cricketspillere som skulle hjem. Her måtte det ha vært noe trøbbel, for plutselig dukket det også opp fire politibiler, men jeg klarte ikke å se at det pågikk noe «action» der da de kom.

Etter pause klarte telemarkingene i hvitt å krige seg inn i kampen igjen, og da de etter et drøyt kvarter av andre omgang fikk et frispark like utenfor sekstenmeteren gjorde de som bortelaget hadde gjort i første omgang, og satte det direkte i mål.

Det var nå blitt ganske kjølig i lufta, men temperaturen på banen var alt annet enn lav, og en av M/S-spillerne skal være _svært_ glad dommeren ikke så hevnaksjonen hans, men bare skjønte at noe hadde skjedd og ga begge de involverte en lang og tydelig skjennepreken.

Samtidig kom jeg i prat med en fyr i bortelagets støtteapparat som var svært klar på at jeg ikke måtte ta bilde av ham, da han så langt kona visste befant seg på Gjøvik i dag. Jeg rakk aldri å spørre hvordan han hadde endt opp på Rommensletta i stedet, men bedyret at jeg ikke skulle røpe ham.

Like etterpå klarte Manglerud/Star å krige ballen i mål, men assistentdommer hadde flagget oppe, og målet ble ikke tellende. Jeg sto ikke i posisjon til å se om dette var riktig eller ei, men noterer meg at klubbens twitterkonto var svært uenige etter kampen.

Like før full tid fikk Oslojuvelenes keeper en smell i hånda, men etter litt frenetisk risting på armen virket han å være klar for resten av kampen. Det var nå blitt mye «kælking» av ballen fra begge lag, og det virket klart at hjemmelaget ville være fornøyd
e med ett poeng, mens gjestene absolutt ville hatt alle tre. Til tross for totalt fem minutters tilleggstid ble det ikke flere scoringer, og gjestene måtte returnere nedover Groruddalen med bare ett mål og ett poeng.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar