lørdag 14. september 2019

Eik Tønsberg - Re 7-2

Under mitt forrige besøk i Tønsberg ble det kjent at FK Tønsberg og Eik Tønsberg skulle fusjonere, og jeg innså at skulle jeg få groundhoppet Eiks hjemmebane måtte det skje nå i høst. I dag var endelig dagen for dette kommet, og jeg satte kurs sørøstover. Snek meg innom Gjennestads eplemost-utsalg på veien, hvor jeg også åt et episk karbonadesmørbrød, før jeg en god time før avspark ankom Eik idrettsplass.

Det var først litt forvirring på området, fordi samtidig som fjerdedivisjonskampen mot Re gikk det en G14-kretslagskamp hvor Vestfold spilte mot Oslo Vest, og i tillegg var avspark for fjerdedivisjonskampen flyttet fra 1400 til 1415, men etter hvert fant alle riktig bane, og det var klart for å sette i gang kampen.

Gjestene hadde selveste Peter Kovacs (som jeg så spille femtedivisjon i fjor) til å ta avspark, og jeg var spent på å se hva han kunne få utrettet her i dag. Tross Kovacs' nærvær var det hjemmelaget som hadde overtaket på banen, men lenge slet de med å få noe ut av dette. Over halve omgangen var spilt før 1-0 endelig kom, og det var absolutt fortjent med ledelse da.

Fra 1-0 til 2-0 tok det ganske nøyaktig 45 sekunder (inkludert stopp i spillet fra scoring til avspark), så her ble gjestene rammet av den berømte ketchup-effekten. Seks minutter senere fikk de anledning til å pynte noe på resultatet da en spiller ble felt innenfor sekstenmeteren, og dommeren pekte på straffemerket. 2-1, og det var spilt under 32 minutter.

Fem minutter senere var det Eiks tur å få straffespark. Heller ikke de gjorde noe feil, og vips sto det 3-1.

Minuttet før pause kom så 4-1, og Re hadde absolutt noe å tenke på på vei inn i garderoben til pause. Jeg må innrømme at jeg var noe skuffet over Kovacs' avtrykk (eller mangel på sådan) på kampen så langt. Faktisk var det så ille at de fem gangene jeg hadde lagt merke til ham var de fem gangene han hadde tatt avspark.

Etter pause virket både Kovacs og resten av Re noe freshere, men etter en episode hvor han nesten kvestet Eik-keeperen ble han mer anonym igjen.

Hjemmelaget fant på sin side igjen scoringsformen, og knappe ti minutter etter pause kom 5-1, og under 2 minutter senere hørte jeg folk på tribuna diskutere hvor mye det egentlig var, fordi de hadde mista tellinga da 6-1 kom.

I det 70. minutt kom 6-2, før 7-2 kom 9 minutter før full tid. Re gjorde nå et keeperbytte, og resten av kampen satt jeg og håpet det skulle komme en scoring til for hjemmelaget, sånn at vi fikk et symmetrisk sluttresultat med 4-1 i begge omgangene. Den nye keeperen klarte dog å holde nullen, og dermed endte det hele 7-2, og alle poengene ble denne gang igjen hos Eik.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar