lørdag 21. september 2019

Rustad 2 - Vestli 2 (3-4)

Etter et styremøte fredag ettermiddag hoppa jeg på T-banen i retning Mortensrud. På Bogerud hoppet jeg av, og tuslet ned bakken til Rustadfeltet. Her var det da jeg kom ikke så mange å se, men iflg fotball.no skulle det snart være niendedivisjonskamp her mellom Rustads og Vestlis andrelag.

Mens jeg ventet på at lagene skulle dukke opp merket jeg meg at banen kun hadde flomlys på den ene siden, og jeg var veldig spent på hvor mye effekt de ville få når de ble slått på. Like etter lagene hadde kommet og begynt å flytte målene som sto på banen vekk, kom lysene på, og jeg ble etter at oppvarmingen var ferig imponert over hvor bra det faktisk var. Hadde det faktisk vært lys på motsatt side også hadde dette vært en av de absolutt bedre banene lysmessig, men slik det var nå var det til å leve med, og ikke mer enn det.

Kampen kom i gang helt presis, og noe av det første som skjedde var at man innså at ballene som var lett fram ikke holdt mål. Man fant etter hvert en ball som var brukbar, og en mann ble sendt med et par av de andre til garderoben for å prøve å pumpe luft i dem.

Kampens første scoring kom like før det var spilt 17 minutter, etter meget rufsete spill i gjestenes forsvar. Fire minutter senere kom så 2-0, denne gangen på en corner.

Drøyt ti minutter før pause fikk så Vestli et frispark rett utenfor sekstenmeterstreken, og da dette gikk rett i mål fikk keeper klar beskjed fra lagkameratene sine at dette var hans hjørne! 2-1.

Fem minutter før pause kom så 2-2, og mens jeg hadde gått litt oppi bakken vest for banen for å få noen oversiktsbilder før dommeren blåste kom jammen 2-3 også!

Hadde en hyggelig prat med kveldens dommer i pausen, før han blåste i gang igjen kampen. Det hadde i første omgang blitt påpekt på twitter at det virket som om bortelaget hadde sin toppscorer i mål, og jeg oppdaget at nå til andre omgang var det en av midtstopperne fra første omgang som hadde overtatt den orange trøya.

Hjemmelaget prøvde seg så på en liten frekkas ved å forsøke å overliste keeper med første spark på ballen, men det ble litt for upresist, men like før det var spilt tjue minutter av andre omgang kunne de juble i noen korte sekunder. Ballen havnet i mål etter et frispark, men dommeren mente det hadde inntruffet en straffbar offside, og gjestene ledet fortsatt.

Ikke lenge etter fikk Rustad en corner som etter en del kaos i feltet endte opp i mål, og denne gangen ble utligningen stående.

Så, mens jeg var distrahert av en fest som pågikk i en av rekkehusleilighetene ved banen kom 3-4. Etter dette ble det siste kvarteret av kampen småparodisk. Begge lag virket som om de hadde meldt seg på i VM i feil innkast og VM i hands, mens Vestli som ledet også hadde aksjer i VM i drøying av tid. Dommeren tok dette til følge, og det ble lagt til over seks minutter, hvor Rustad fikk flere gode sjanser til igjen å utligne, og en av Vestlispillerne fikk sitt andre gule kort og måtte forlate banen. Likevel, kampen endte 3-4.

Jeg satte kursen i rask gange mot nærmeste busstopp for å komme meg hjem, og hadde det ikke ble lagt til så mye hadde jeg akkurat rukket første buss, men nå måtte jeg i stedet sitte og tvinne tommeltotter til neste nummer 79 kom forbi.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar