søndag 12. mai 2019

FK Tønsberg - Ullern 1-3

Etter dagens første kamp satte jeg kursen nærmere sentrum av Tønsberg, og kom til det som nok er en av tredjedivisjons største tribuner, på Tønsberg gressbane (Som i likhet med Gressbanen i Oslo er en kunstgressbane). Her tok FK Tønsberg imot Ullern (Som jeg jo har sett spille kamp i Vestfold også før i år). For hjemmelaget ville seier bety fortsatt tabelltopp, mens for gjestene var kampen viktig for overhode å henge med på de øverste plassene.

Lot meg før avspark fascinere av tribuneanlegget, samt det faktum at FKT faktisk hadde en liten gjeng syngende supportere. Jeg vil ha mer av sånt i tredjedivisjon! I starten av kampen dukket plutselig twitrer @arnelysne opp og satte seg sammen med meg på pressebenken hvor jeg hadde funnet meg en plass. Alltid veldig hyggelig å hilse på folk man ikke har et ansikt på fra før.

Fra min pollendekte plass hadde jeg god utsikt til det som skjedde ute på banen, og jeg må si jeg er glad jeg hadde tak over hodet, for nå hadde regnet virkelig tiltatt. Spillet var ganske friskt, uten at noen av lagene kom til de helt store målsjansene før det var spilt over en halvtime. Det var da gjestene som ikke bare fikk en målsjanse, men faktisk gikk opp i 0-1.

Dette sto seg til pausen, da jeg fikk en anledning til å bli «starstruck» av at styreleder i FKT kom og informerte om styrets planer om fusjon med Eik Tønsberg. Jeg hadde like før pause oppdaget at en av hjemmelagets spillere het Brinck Rygel til etternavn, og joda: Han var sønn av sin mor, og hun var styreleder i klubben.

Hjemmelaget gikk etter pause hardt ut for å prøve å utligne, uten å lykkes. Like etter kvarteret var spilt lyktes derimot de for anledningen sortkledde fra Oslos beste vestkant med å ovverumple hjemmelagets keeper, og en kontrollert chip over ham endte i mål. 0-2.

FKT presset og presset på for å komme inn i kampen igjen, og hadde noen helt vanvittige sjanser, det føltes likevel som om Ullern hadde rimelig grei kontroll på kampen nå. Med et kvarter igjen av kampen lyktes likevel endelig de helrøde med å redusere til 1-2. Jubelen var derfor stor da det ble straffespark med drøyt fem minutter igjen av kampen.

Ullernkeeperen gjorde en god prestasjon på straffen, og det sto fortsatt 1-2 da vi gikk inn i overtiden. FKT fikk en mulighet der de sendte keeper med opp i angrepet for å forsøke å utligne, og da fikk selvsagt Ullern en kontring, og fastsatte sluttresultatet til 1-3.

Jeg dro videre til Lardal for å tilbringe natten i et hus fra 1635, før jeg skulle fortsette til søndagens kamper i Telemark.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar