lørdag 21. september 2019

Christiania BK - Wam-Kam 8-1

Startet lørdagen med en visitt på en kjent bane i nabolaget. På Ellingsrud skulle det være «derby» mellom de to fjerdedivisjonsklubbene som har banen som hjemmebane, Christiania BK og Wam-Kam.

Da jeg kom til stadion var tribuna smekkfull, men det var bare fordi Wam-Kam brukte den til å ta peptalken før kamp, og da spillerne hadde gått ned for å varme opp var det bare dommerveilereden, @slettenn og jeg som satt klare til kampstart.

CBK kom best i gang i høstvarmen, men noen scoringer ble det ikke. Den første nettkjenninga var det derimot Wam-Kam som fikk, da et angrep endte med at ballen gikk i mål. Til lagets enorme frustrasjon hadde dommer da alt blåst frispark til dem, og scoringen ble dermed annullert til fordel for et frispark som endte med ingenting.

Var det ille å bli snytt for scoring, så var det neppe bedre da CBK tok ledelsen bare minutter senere, rett før halvtimen var spilt.

Fra vondt til verre: Minuttet senere fikk en Wam-Kam spiller et strengt gult kort for en hands på kloss hold. Han hadde tidligere i kampen alt fått et gult kort, og dermed måtte han forlate banen.

Ti minutter før pause kom så i meget rask rekkefølge 2-0 og 3-0, og kombinert med en strøm av dommeravgjørelser de orange følte entydig gikk mot dem ble etter hvert frustrasjonen svært stor. En viss trøst var det da at 3-1 kom et par minutter før pause.

I pausen prøvde Wam-Kams trener forgjeves å få formidlet noen synspunkter til dommerne, som på sin side brukte hele hvilen til å diskutere et eller annet seg imellom.

Om reduseringen før pause hadde gitt Waldemars menn håp om å få noe ut av kampen, så ble dette raskt slukket av CBK. Knapt ti minutter ut i andre omgang kom 4-1, og herfra og inn var det egentlig aldri spørsmål om noe annet enn hvor stor seieren skulle bli.

I det 64. minutt kom 5-1, og nå hadde visst sinnet hos Wam-Kam-treneren lagt seg, selv om han fortsatt var fortvilet over dommeren. Jeg fikk beskjed om at han måtte få beskjed dersom jeg skulle fotografere i hans retning, så han kunne få trukket inn magen.

Det kom nye scoringer i det 73, og det 78. minutt, og med 7-1 på dommerkortet forlot jeg stadion for å komme meg til dagens groundhopping-mål, Korsgård i Askim.

På vei dit fikk jeg oppdatering om at det var kommet enda et mål, så kampen endte altså 8-1. Det var nok ingen tvil om at det beste laget vant, men samtidig har jeg stor forståelse for Wam-Kams frustrasjon over dommerne.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar