onsdag 22. mai 2019

Søndre Høland - Skjetten 3 (3-3)

Med ekstremnedbørsvarsler fra Yr hengende rundt ørene satte jeg etter en bedre wok-middag kursen østover for å se litt sjettedivisjon. Destinasjonen var Hemnes, helt sør i Aurskog-Høland (Altså ikke på Helgeland), og lagene som skulle møtes var Søndre Høland og Skjettens tredjelag.

Like før avspark kom det noen regndråper, men da dommeren dukket opp (Blant hjemmelagets støttepersonell var det en stund litt bekymring, fordi to minutter før avspark var han ingensteds å finne, selv om han hadde vært der like før) virket det som det skulle bli med disse få dråpene.

Fra avspark tok det ikke engang fire minutter før hjemmelaget, som ikke hadde avgitt et eneste poeng hittil i sesongen, tok ledelsen 1-0 etter en liten glipp hos gjestenes forsvar. Etter dette bølget spillet fram og tilbake, og gjestene hadde blant annet to stolpetreff, før de etter 36 minutter klarte å score på et frispark. 1-1 og like langt.

1-1 sto seg til pause, og jeg tok en visitt inne på klubbhuset for å kjøpe en vaffel, som jeg hadde så mye syltetøy på at det tøt ut overalt og jeg sølte både på kameraet og andre steder. Urutinert!

Etter et kvarter av andre omgang begynte det å virkelig styrtregne, og jeg flyktet inn under balkongen hvor de fleste av publikummerne satt oppå med paraplyer, for å få tak over hodet. Dette viste seg å være et sjakktrekk, for like etterpå fikk hjemmelaget hjørnespark som jeg herfra fikk fin vinkel til å se at ga 2-1.

Da regnet ga seg kom slik det ofte gjør etter regn på varme kvelder mygga fram. Dette ble så plagsomt at jeg lette opp myggsprayen fra sekken, og nå skulle det bli virkelig plagsomt! Ettersom jeg fortsatt hadde syltetøyrester i barten skulle jeg tørke disse litt vekk, med det resultat at jeg fikk myggspray i munnen. Dette anbefales virkelig ikke!

Med et kvarter igjen av kampen tok de juventusstripete, som hadde totalt dominert spillet etter pause ledelsen 3-1 med en knallscoring, og jeg begynte å lure på om kampen var avgjort. Ting kan tyde på at også hjemmelagets spillere begynte å tenke at nå var de ferdige, for det tok bare et par minutter før ballen lå i deres eget mål. 3-2, og helt åpent igjen!

I det klokka krøp mot 80 minutter fikk gjestene hjørnespark, og etter at dommer hadde ryddet opp i litt knuffing i feltet blåste han i fløyta. Corneren endte i mål, og det sto 3-3!

Etter et par minutters overtid endte kampen med 3-3, og sesongens første poengtap for serielederen.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar