søndag 16. april 2023

IK Viking FK/NVFF - Hulåns IF 1-0

Etter en drøy times kjøring fra dagens første kamp kom jeg fram til Munkfors noe lenger nordøst i Värmland. Jeg lokaliserte fotballbanen, hvor det både var en nydelig inngangsportal og to flotte tribuner med bølgebrytere og det hele. Foruten meg hadde både samarbeidslaget mellom IK Viking FK fra Hagfors og Nordvärmlands FF (Jeg antar det er deres andre- eller tredjelag) fra Ambjörby i Torsby og Hulåns IF fra Dalarna i nord tatt turen hit.


For enkelhets skyld velger jeg å omtale hjemmelaget bare som Viking, noe jeg hørte de i sitt pep-rop rett før avspark også gjorde selv. Det føltes riktignok litt rart å snakke om Viking, når jeg helt klart så at draktfargen tross at den var blå absolutt ikke var den riktige blåtonen for det Viking jeg kjenner fra Eliteserien.


Begge lag presterte ganske godt foran oss omtrent ti frammøtte på kunstgresset i skogkanten, men de helt store sjansene lot vente på seg. Hulån hadde ballen mye, men klarte ikke å få noe særlig sluttprodukt, mens Viking i større grad skapte farligheter straks de fikk tak i ballen. Det tok likevel nesten en halv omgang før vi fikk et mål. I det klokka passerte 22 spilte minutter fant en av värmlendingene fra lang avstand en åpning hvor han fyrte løs og plasserte ballen på vakkert vis i mål til 1-0.


Dette var egentlig det eneste nevneverdige som skjedde i første omgang, så da det ble pause gikk jeg i bilen og fant et wienerbrød jeg hadde kjøpt i Arvika og koste meg med mens jeg ventet på andre omgang.

Andre omgang ble egentlig mer av det samme, så jeg benyttet anledningen til å slå av en prat med to lokale helter på tribuna. De kunne fortelle at den nyanlagte gressbanen like nord for kunstgresset skulle innvies med besøk av Degerfors i juli, før vi fant ut at vi hadde en felles bekjent i en ranværing som hadde bosatt seg utenfor Torsby. Skandinavia er fortsatt ganske lite.

Mer av det samme betød dessverre ikke flere mål, og da kampen ble blåst av etter 90 sol- og vindfylte minutter sto det fortsatt 1-0. Jeg benyttet anledningen til å hilse på en Hulån-spiller som var aktiv bruker av Futbology-appen før jeg igjen satte meg bak rattet og satte kursen mot Karlstad for dagens siste kamp.

Flere bilder fra kampen kan du se på Google photos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar